تحليلگر آمريکايي با اشاره به کشتار اخير در ايالت کلرادوي آمريکا گفت فرهنگ خشونت در آمريکا بيش از پيش رواج پيدا کرده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ شروود راس خبرنگار و تحليلگر سياسي در گفتگو با اين شبکه گفت « بدون توجه به اينکه آيا مسلح بودن افراد در آمريکا ناشي از ضعف قانون اساسي است يا نه ، بايد گفت آمريکا داراي فرهنگ خشونتي است که دائم آن را به کودکان القاء مي کند و اين مسئله در سياست خارجي اين کشور نيز تبلور يافته است. اين فرهنگ در مردم آمريکا اين تصور با بوجود آورده است که آمريکايي ها از ديگران مستثني هستند.

آمريکايي ها در فيلم ها و تئاتر هاي خود مضاميني از قبيل تاريکي شب ، افراد بد
يا مردان ابرقدرت را به تصوير مي کشند. تمام اين شخصيت ها داراي ويژگي خاصي هستند و آن هم فراتر بودن از قانون است. اين شخصيت ها هر کاري که بخواهند انجام مي دهند. آنها شخصيت هاي خاصي هستند و به گونه اي عمل مي کنند که گويا براي برقراري نظم و امنيت در کشور ، به پليس نيازي ندارند. به عبارتي ديگر ، اين شخصيت ها فراتر از پليس هستند و بر اساس اين ديدگاه است که مردم فکر مي کنند
مي توانند مثلا وارد يک سالن سينما شده و به سوي ديگران تيراندازي کرد. آنها تصور مي کنند مي توانند به يک نماينده کنگره يا رئيس جمهور شليک کنند و او را به قتل برسانند.

تاکنون بلند پايه ترين مقامات آمريکا هدف تيراندازي قرار گرفته و مجروح شدند. طي پنجاه سال اخير اين روند همچنان ادامه يافته است اما ديگر زمان تغيير اين روند فرا رسيده است. مردم آمريکا کي مي خواهند دراينباره کاري بکنند ؟ چند نفر ديگر بايد قرباني شوند ؟ چند نفر ديگر از مردم کلرادو ، ميامي بايد کشته شوند؟ بالاخره بايد اين روند پايان يابد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از فقر اجتماعي بعنوان يکي از دلايل حوادث اوکلاهاما ياد کرد و افزود« چرا اين قبيل حادثه ها در برخي مناطق روي نمي دهد؟ چون در اين مناطق فقر وجود ندارد. چون در اين مناطق مردم براي تامين نيازهاي اوليه با هم درگير نيستند. ارسطو دو هزار سال قبل از فقر بعنوان مهمترين علت جنايت ، جنگ و انقلاب نام برد و امروز نيز اين موضوع صحت دارد.

 آمريکا اکنون رئيس جمهوري ندارد و روساي جمهور اسبق نيز به مشکلات مردم توجهي نکردند. وقتي مارتين لوترکينگ در آمريکا کشته شد ، فاجعه بزرگي روي داد زيرا وي در آن زمان بر مبارزات کارکنان جمع آوري زباله تاکيد داشت. وي بر تغييري که آمريکا بدان نياز داشت تاکيد مي کرد. 

تا زمانيکه رئيس جمهوري در آمريکا به قدرت نرسد که به مردم خدمت کرده و مشکلات مربوط به تحصيل ، اشتغال و مسکن را برطرف نکند و زندگي آبرومند و شرافتمندانه اي را براي مردم تامين نکند ، فرهنگ استفاده از سلاح در آمريکا پايان نخواهد يافت حتي اگر صدها قانون در ممنوعيت استفاده از تسليحات هم در کشور به تصويب برسند. آمريکا به تغييرات مهمتر از آن نياز دارد.

راس درباره اينکه چرا آمريکا اختصاص ششصد و پنجاه ميليارد دلاري را که براي وزارت دفاع اختصاص داده است را به رفع کمبودهاي مردم اختصاص نمي دهد گفت « کشور آمريکا را و شرکت هاي تسليحاتي اداره مي کنند. آمريکا در حال سقوط به سوي يک نظام ديکتاتوري است و مردم دنيا بايد بدانند آمريکايي ها هفتصد ميليون دلار براي جنگ هزينه ميکنند و تنها  پانصد ميليون دلار به فعاليت هاي صلح آميز اختصاص مي دهند در صورتيکه بايد برعکس باشد.


برچسب ها: آمریکا ، خشونت ، کلرادو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار