پنج عنوان کتاب با موضوع فرهنگ و هنردر استان چهارمحال وبختیاری امروز چاپ و منتشر شد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
رییس بنیاد ایران شناسی استان چهارمحال وبختیاری گفت : انتشارات نیوشه این کتابها را درباره فرهنگ و ادبیات فولکلور این استان چاپ کرده است .
آقای قنبری عدیوی با بیان اینکه کتاب " آرنگ ویر " مجموعه دو بیتی های آرمان راکیان با گویش بختیاری از شعرای جوان برگزیده شعرهای گویشی است ،افزود :‌این کتاب 160 صفحه ای در سه هزار نسخه به چاپ رسید.
وی گفت :‌ کتاب " چهار باغ پارسی " نیز نوشته غلامرضا گودرزی سرارودی با سه هزار و 333بیت شعر درباره تاریخ ایران باستان تا دوره نادری همراه با پندنامه ای به زبان فارسی سِره یا خالص است .
رییس بنیاد ایران شناسی استان چهارمحال وبختیاری افزود :‌کتاب " اوسان های لردگان " هم به قلم جهانبخش طهماسبی کُهیانی مشتمل بر30 افسانه لری مردم شهرستان لردگان است .
این کتاب 500 صفحه ای همراه با آوانگاری لاتین و برگردان عامیانه با تخقیق میدانی و کتابخانه ای جمع آوری و در قطع وزیری با شمارگان هزار نسخه چاپ شد .
آقای قنبری آشنایی مخاطبان با روش علمی برای تهیه فولکلور و آداب منطقه را از ویژگیهای این کتاب بیان کرد .
رییس بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری کتاب "فرهنگ و ادبیات کودکان بختیاری " را یکی دیگر از کتابهای منتشر شده برشمرد و گفت: این کتاب 500 صفحه ای نوشته علی حسین پور است که در شمارگان هزار نسخه چاپ شده و در آن آداب و رسوم ، مثلها و متلها ، لالایی ها و ادبیات کودکان از بدو تولد تا 12 سالگی به تصویر کشیده شده است ./ع
برچسب ها: انتشار ، کتاب ، چهارمحال ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.