این ستاره اشعه های زیادی از خود ساطع می کند که حالتی چشمک زن دارد و گاهی به طور ناگهانی منفجر شده و از خود روشنایی نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی یک ستاره بی قرار و دارای دو شخصیت  کشف شد.

این ستاره که از خود اشعه ساطع می کند شبیه به چشمک زدن است که ناگهان مثل انفجاری واقعی منفجر می شود و تغییرات ناگهانی در روشنایی را نشان می دهد.

این ستاره که سونیت J1822/3- 1606 نام دارد  یک ستاره نوترونی هیبریدی که چیزی میان یک ستاره مغناطیسی و تپ اختر است.

گزارش این جستجو در مجله اختر فیزیک یک به چاپ رسید که در نگاه اول به نظر مغناطیسی است و یک ستاره بزرگ است که توسط میدان مغناطیسی 100000 میلیارد برابر زمین و هزاران بار بیشتر از یک ستاره نوترونی است.  اما مشاهده خوب، سونیت J1822/3-1606 حاوی این ویژگی یعنی میدان مغناطیسی می باشد که در واقع این ویژگی در تپ اخترها یک ویژگی عادی است، ستاره های نوترونی با میدان مغناطیسی تعدادشان بسیار کم است و اینطور به نظر می رسد که پالس امواج رادیویی نشان دهنده چرخش آنها بر روی محور خودشان است.

این کشف که توسط تلسکوپ ناوگان مستقر بر روی زمین از جمله تلسکوپ XMM- نیوتن آژانس فضایی اروپا ESA، انجام شده است سونیت J1822/3-1606 را ترکیبی بین این دو نوع ستاره است و می تواند متعلق به جمعیت مغناطیسی با میدان مغناطیسی هستند که برای ایجاد علاقه به مسائل علمی بسیار مناسب است.

مشاهده INAF موسسه ملی فیزیک نجومی این مسئله را نشان می دهد که انرژی که سوخت مواد منفجره ایجاد می کند انتشار مداوم درخشندگی "X"  می شود.

همان گروه تحقیقات در حال حاضر، حدود 2 سال پیش  یک ستاره نوترونی مشابه SGRO418+ 5729)) را کشف کردند که یک استثناء بود که برای اولین بار از یک خانواده جدید از ستاره نوترونی کشف شد.

کشف سونیت J1822/3-1606 نیز مانند همان ستاره قبلی استثنای به نظر می رسد.

مطالعات نظری اینطور بیان می کنند که میدان مغناطیسی داخلی ستاره های نوترونی می توانند بسیار شدید تر از سطح آن باشند.

برچسب ها: تلسکوپ ، ستاره ، مغناطیسی