مدیركل گمركات استان كرمانشاه گفت: در سه ماهه اول امسال، در مجموع 395 میلیون دلار انواع كالا به ارزش وزنی یك میلیون و 31 هزار و 40 تن از مرزهای کرمانشاه به كشور عراق صادر شده است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
سعد االدین' با اعلام این خبر افزود: صادرات كالا در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 51 درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی 54 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح كرد: اقلام صادراتی شامل صنایع غذایی، محصولات معدنی، محصولات پلاستیكی، محصولات نباتی، دام زنده و محصولات فلزی بوده كه به كشورهای عراق، امارات متحده، كویت، سوریه، تركمنستان، تركیه، افغانستان، ارمنستان، مراكش، تایوان، مصر، كانادا، فیلیپین و آندورا صادر شده است.
سعد الدین اظهار داشت: علل افزایش صادرات گمركات استان كرمانشاه در این مدت، افزایش ارزیابی خارج از اماكن اداری، افزایش صادرات سیمان، ارزیابی خارج از اماكن گمركی، صادرات با كارت بازرگانی در گمرك پرویزخان، افزایش تقاضای طرف مقابل و مجاز شدن صدور دام زنده بوده است.
وی گفت: از میان 102 گمرك و بازارچه فعال كشور در سه ماهه اول امسال، گمرك پرویزخان با اختصاص 293 میلیون و 89 هزار و 206 ریال رتبه شش بخش صادرات، گمرك كرمانشاه با 53 میلیون و 149 هزار و 471 دلار رتبه 25 ، گمرك خسروی با 41 میلیون و 726 هزار و 471 دلار رتبه 32 و بازارچه شوشمی با هفت میلیون و 125 هزار و 108 دلار رتبه 61 كشور را حایز شده اند.
وی افزود: همچنین در این مدت 13 هزار و 29 تن كالا به ارزش 23 میلیون و 548 هزار و 929 دلار از گمرك كرمانشاه و بازارچه شوشمی وارد كشور شده كه این مقدار نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 186 درصد و از نظر ارزش ریالی 163 درصد افزایش داشته است.
سعد الدین تصریح كرد: اقلام عمده وارداتی شامل ضایعات ذوبی آلومینیوم، مواد اولیه خطوط تولید كارخانجات، ماشین آلات خط تولید و برنج بوده كه از كشورهای عراق، آلمان، تركیه، امارات متحده، هند، چین، ایتالیا، تایوان و كره وارد كشور شده است./س

برچسب ها: صادرات ، دلار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.