روزنامه الشرق نوشت طرح جديد ترکيه جذب کردهاي عراق و تشکيل يک ائتلاف با هدف براندازي دولت نوري المالکي است که زيانش در آينده به خودش باز مي گردد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين مقاله آمده است: طرح جديد آنکارا جذب کردهاي عراق و ايجاد يک ائتلاف با هدف براندازي دولت نوري المالکي است. جالب اين است که مسعود بارزاني پذيرفته است وارد اين بازي شود و از قوانين حاکم بر روابط ميان کردهاي عراق با بغداد بويژه در زمينه صدور نفت، عبور کرده است.

اگر بارزاني فکر مي کند صدور مستقيم نفت به ترکيه گامي براي اعمال فشار بر بغداد است، موافقت ترکيه براي وارد کردن مستقيم نفت از کردستان عراق بدون عبور از بغداد يک اشتباه حقوقي در روابط بين المللي است که نمي تواند اهرم فشاري بر بغداد از سوي ترکيه به شمار رود.

روزنامه الشرق در پايان نوشت: طرح ترکيه شايد بارزاني و موقعيت کردهاي عراق را در عراق و منطقه تقويت کند. اما ترکيه  اگر گمان مي کند کردهاي خود ترکيه از اين بازي حساس بهره برداري نمي کنند و به زيان تماميت ارضي ترکيه حتي شده در سالها يا دهه هاي آينده از اين بازي استفاده نخواهند کرد ، اشتباه مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار