در پي تحريف اظهارات سفير روسيه در فرانسه درباره سوريه، اين سفير بارديگر مجبور به توضيح دقيق اظهارات خود شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ،الکساندر اورلوف سفير روسيه در فرانسه پيشتر در مصاحبه با راديو بين المللي فرانسه مصاحبه کرده بود و خبرنگاران از اظهاراتش اين طور استنباط کرده بودند که او گفته است بشار اسد از قدرت کناره گيري مي کند.  
اما اورلوف باتصحيح تفسير اظهاراتش در فرانسه در گفتگو با اين شبکه گفت من گفته ام که بيانيه نهايي مورد پذيرش بشار اسد رئيس جمهور سوريه قرار گرفته است يعني او آماده است درباره دوره انتقالي  سياسي مذاکره کند و حتي  نماينده خود را  براي شرکت در اين مذاکره تعيين کند. اين دقيقا همان طرح کوفي عنان است.  
وي افزود ما دقيقا از مخالفان نيز همين توقع را داريم تا دو طرف  حول ميز مذاکره بنشينند و راه حلي سياسي براي مناقشه  کنوني پيدا  کنند. تصور من اين است که اگر آقاي اسد بيانيه نهايي را پذيرفته که در آن دوره انتقالي پيش بيني شده است، اين به معناي آن است که شايد او آماده است از قدرت کناره گيري کند و در انتظار نتايج چنين مذاکراتي است . به همين علت من از اصطلاح رفتن مدني استفاده کرده ام اما حرفهاي من طور ديگري تفسير شده است: ديگران گفته اند که سفير روسيه مي گويد رئيس جمهور سوريه آماده است از قدرت کناره گيري کند . اين امر صحت ندارد. اين مسئله دقيقا اختلاف اساسي ما و جوامع غربي است. جوامع غربي مي خواهند قبل از مذاکرات رئيس جمهور سوريه برود.
بي اف ام تي وي پرسيد آيا فکر مي کنيد که عمر رژيم سوريه به سر آمده است؟
سفير روسيه گفت من چنين تصوري ندارم و مي گويم که ملت سوريه بايد سرنوشت خود را تعيين کنند. يکي از اهداف از چنين گفتگويي تدارک قانون اساسي جديد و انتخابات آزاد است. من نمي توانم بگويم که عمر رژيم  به سر آمده است. من  چنين تصوري ندارم.
برچسب ها: سخنان ، سفیر ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار