سینمای دینی، حماسی وخلاقانه کشور سینمای دفاع مقدس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس؛ جمال شورجه کارگردان سینما درگفتگویی به انگیزه برگزاری دوزادهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت  که قرار است همزمان با هفته دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار شود با بیان این مطلب افزود: سینمای دفاع مقدس گل سرسبد سینمای ایران بوده وخواهد بود وهرکس خود را به این گلستان نزدیک کرده وبا این گل هاهمسو دارد قطعا خوشبو خواهد شد.
وی افزود: سینمای کشوربا پرداختن به سینمای دفاع مقدس و فرهنگ پایداری و مقاومت به نوعی حیات معنوی، ملی وحماسی خود را به این ژانر مدیون است ونه تنها سینما بلکه تمام کشور واتفاقات جامعه ایران متاثر از شهدا و دفاع مقدس است.
وی، همچنین، تصریح کرد: بنابراین سینما درهرزمان که به این فضای معنوی رجوع کرده خود را از یکنواختی  نجات داده وحماسه آفرینی هنری بوجود آورده است.
این کارگردان سینما، با بیان اینکه با توجه به عقبه دفاع مقدس، سینمای کشورنتوانسته کامل وجامع وقایع جنگ را تشریح و به تصویر بکشد و دربرهه ای از زمان سیاست ها و سیاستمداران  به غلط درحق هنر مقاومت ودفاع مقدس جفا کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سینمای دفاع مقدس می تواند سرمشق جوانانی باشد که جنگ را درک نکرده اند گفت: سینماگران باید تمامی اقشار جامعه را درگیر این ژانر کنند چرا که جنگ اینگونه نبود که مردم را فقط درخط مقدم ببینیم درحالی که درهمه شهرها، محله ها و خانه های ایران همه درحال دفاع بودند وباید سینما را به همه سوژه ها و تمام مراحل ومناطق مختلف جنگ اختصاص داد.
وی درادامه اظهار کرد: درتمامی سال های بعد از جنگ تمام کشورهای مخالف ایران همیشه درحال برنامه ریزی برای فروپاشی مردم ونظام بودند ودرهمین جنگی که درقالب تحریم ها وترور دانشمندان راه انداخته اند سینما می تواند با ابزار هنر وقابلیت تاثیرگذاری، مردم را آگاه و تصویر جهانی از جنایت های دشمنان ایران  به تمامی ملت ها نشان دهد.
شورجه خاطرنشان ساخت: اگر امروز نهضت های حق خواهی درسایر کشورها رامی بینیم بیانگر این است که خداوند دارد نوعی هدایتگری را به مردم درمقابل مزدوران ودشمنان انسان های مظلوم که هدفی جزء نسل کشی ندارند نشان می دهد.
وی درپایان گفت: به یقین برگزاری جشنواره آن هم با موضوع مقاوت تشویقی است برای تولیدات فاخر وتعالی سینمای کشور ودر دوره دوازدهم این جشنواره شاهدیم که برنامه ریزهای جدی تری درسطح بین المللی صورت گرفته که امیدوارم بتواند جهت دهنده به تمامی قالب های سینما وسینماگران باشد.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری" سازمان سینمایی کشور"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار