معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: به منظور آشنایی شهروندان با آداب و رسوم و فرهنگ ایلاتی، دومین جشنواره ییلاق اقوام وعشایر ایران زمین در ارتفاعات شمال تهران افتتاح می شود .

محسن جلالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در این جشنواره بیش از 8 گروه از ایلات خوزستان، کرمانشاه، قشقایی سیستان و بلوچستان، آذربایجان، کردستان، خراسان و بختیاری حضور دارند و به نمایش فرهنگ، آداب و رسوم، سنتها، نحوه زندگی ارائه محصولات غذایی، صنایع دستی می پردازند.

وی بیان کرد:‌این جشنواره در زمینی به وسعت 3 کیلومتر مربع در ابتدای گردنه قوچک، ارتفاعات سوهانک در شمال تهران دایر است و برای رفاه بازدیدکنندگان محل نمایش برای اجرای آداب و رسوم ایلات به ظرفیت یک هزار و 200 نفر آماده سازی شده و تا 5 هزار نفر می توانند در این فضا حضور پیدا کنند و مراسم را مشاهده نمایند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک تصریح کرد: یکی از بخشهای اصلی این جشنواره کمپ زندگی بدون تکنولوژی است که در آن علاقه مندان می توانند با حضور در 24 خیمه تدارک دیده شده یک شبانه روز را بدون هیچ گونه نشانی از زندگی مدرن با هنجارها، سنت، غذا و سایر ویژگی های زندگی عشایری سپری کنند.

وی گفت: امسال شهرداری منطقه یک برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان اقدام به بسترسازی مناسب، ایمن سازی مسیر، نورپردازی، ارائه خدمات تلفن همراه ، آذین بلندی سنتی و نمادین نموده است./ف

برچسب ها: ییلاق عشایر ، جلالی ، قوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار