استاندار هرمزگان گفت: از 9 طرح پالایشگاهی مهر ماندگار با حدود 5 هزار میلیارد تومان تا خرداد سال آینده در کشور بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عزیزی گفت: این طرحها بهینه سازی پالایشگاه لاوان ، بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس است.

وی تصریح کرد: طرح بهینه سازی پالایشگاه لاوان با 240 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 92 درصد پیشرفت تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان گفت: با بهره برداری از این طرح تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه از یک میلیون لیتر به 2 میلیون و 800 هزار لیتر افزایش می یابد.

عزیزی افزود: پیش از 51درصد پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز با بیش از 3 هزار و 547میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شده است.

وی تصریح کرد: این پالایشگاه با هدف پالایش 360هزار بشکه میعانات گازی تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز و 14 میلیون لیتر گازوئیل سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین در پایایشگاه بندرعباس نیز تولید بنزین از 8 و نیم به 12 و نیم میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

عزیزی افزود: این طرح از سال 86 با سرمایه گذاری 3 هزار و 785میلیارد ریال و 325میلیون یورو آغاز شده و 67درصد آن اجرا شده است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان با 450 طرح ماندگار و اختصاص 150 هزار میلیارد ریال بیشترین طرح ماندگار را در بین استانها دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.