رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از اختصاص 80 میلیارد ریال سهم تسهيلات شناور در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی شهرستان کلیبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمديان با اشاره به جلسات استاني كارگروه مربوط به شهرستان كليبر ، سهم تسهيلات شناور در نظر گرفته شده را80 ميليارد ریال در فعاليتهاي صنايع تبديلي و دامداري ، پرورش طيور ، تجهيز اراضي و تحويل زمين ، افزايش مكانيزاسيون ، اصلاح باغات ، ايجاد نهالستان عنوان كرد و گفت : به مرور نتايج اين كارگروه در جهت افزايش توليد اثرات خود را در جامعه نشان دهد و بتوانيم مشكلات نشان داده شده راحل كنيم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف کشاورزي به عنوان ظرفيت هاي اين بخش به حساب مي آيند که بايد وارد عرصه کار در حوزه کشاورزي شوند افزود: يکي از سياست هاي سازمان در سال 91 را حل مشکلات متخصصان کشاورزي جوياي کار در استان تشکیل داده است.

محمدیان در رابطه با اصلاح الگوي کشت نيز گفت: بايد توجه داشته باشيم که منابع موجود بهینه مصرف شده و در هر منطقه اي محصولي کاشت شود که متناسب و سازگار با شرايط اقليمي و میزان آب در دسترس آن منطقه است .

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان يکي از مشکلات کشاورزي را حوادث غیر مترقبه مانند تگرگ و سيل ، سرما و آتش سوزي دانست و ادامه داد: از ناحيه اين موارد هر ساله خسارت زيادي به باغ ها و اراضي وارد مي شود که اولين اقدام براي پيشگيري از اين بلاياي طبيعي پوشش بيمه محصولات کشاورزي است که در سال زراعی گذشته 53.3 درصد باغ ها و 60 درصد زمين ها کشاورزي بيمه شده اند.

وي استفاده از تجهيزات ضد تگرگ و سرمازدگي را از اقدام ديگر براي مبارزه با بلاياي طبيعي و پيشگيري از آنها عنوان نموده و گفت: اولين دستگاه پيشگيري از سرمازدگي در شند آباد شهرستان شبستر اخيراً نصب و هم اکنون از آن استفاده مي شود و در سالجاري از محل اعتبارات حوادث غيرمترقبه استان نيزدستگاه هاي ضد تگرگ مناطق پر خطر استفاده خواهد شد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان يکي از عوامل اثر بخش در کشاورزي را بسته بندي دانست و گفت: بسته بندي و فرآوري محصولات کشاورزي يکي از مهمترين راهکارها درپيشرفت کشاورزي است و در استان آذربايجان شرقي حدود 300 مرکزبسته بندي و فرآوري داريم ولي اين بسته بندي ها درحد رضايت مصرف کنندگان نيست و رقابت براي صادرات نيست.

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و نماینده شهرستان کلیبر نیز در این جلسه با اشاره به سرمايه گذاريهاي انجام شده در احداث سدهاي خداآفرين ، ارسباران و پيغام چايي گفت : اين طرحها بايد بخش كشاورزي را در منطقه متحول كند.

فتحي پور با تأكيد بر زمانبندي پروژه ها، ايجاد پايابها را همزمان با احداث سدها براي استفاده از سرمايه گذاري واجب و با اشاره بر وجود 70 هزار هكتار زمين مستعد ، تأمين نياز آبي آنرا خواستار شد و گفت: استفاده از آب رودخانه ارس بایستی در اولويت اقدامات بخش آب استان قرار گیرد./س

برچسب ها: سهم ، تسهیلات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.