داور نهایی شعر سپید دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: منتخبان جشنواره سوره به جوایز جشنواره اکتفا نکنند و به دنبال ارتقای سطح کیفی آثار باشند.

موسی بیدج در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در داوری‌ها از سه‌گانه علم، تجربه و ذوق استفاده می‌شود که در دو ضلع علم و تجربه ممکن است اشتراکاتی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ضلع سوم با توجه به منحصر به فرد بودن انسان‌ها در ذوق و سلیقه، این امر می‌تواند تعیین کننده باشد.

بیدج ضمن برشمردن نقاط ضعف آثار ارسالی به این جشنواره، تصریح کرد: آسان‌گیری خاصی در آثار ارسالی دیده می‌شود که این امر نوعی شتاب‌زدگی و مشکل در سطح و اندازه کارها پدید آورده است.

وی با اشاره به جوان بودن مخاطبان این جشنواره، خاطرنشان کرد: این شاعران جوان باید شاعرانی در راه محسوب شوند و نه شاعرانی تثبیت شده و بر این اساس آثار مورد داوری قرار گرفته است.

بیدج در ارتباط با آثار برتر این جشنواره گفت: کسانی که در این جشنواره مورد تشویق قرار می‌گیرند به عنوان کسانی که در جامعه ادبی جوان ما موجودند و نه موعود، بنابراین شاید از نظر ارزشیابی در سطح خیلی بالاتری نسبت به سایر شرکت‌کنندگان قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: امیدواریم این افراد در آینده کارهای بهتری ارائه داده و به این جوایز اکتفا نکنند.

بیدج با توجه به پیشینه و دیرینه ادبیات فارسی، تصریح کرد: با توجه به پشتوانه ادبی ایران نمی‌توان به این آثار بالید اما به هر حال تشویق شده‌ها کمی متفاوتند و می‌توان آینده درخشانی برای آن‌ها دید.

دوار نهایی شعر سپید دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ادامه داد: فرم داوری که بر اساس آن داوری انجام می‌شود شامل زوایای اثر است هر چند شعر تجربه‌پذیر نیست ولی برای داوری دقیق‌تر این فرم‌ها تهیه شده‌اند.

بیدج افزود: زمانی که سرچشمه مطالعات نزدیک به هم بوده در سرایش از تجارب دیگران استفاده می‌شود و شاعر به زبان خاصی مسلط نیست و بر این اساس در اشعار به یکنواختی رسیده‌ایم./س

برچسب ها: سوره ، جشنواره ، تجربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.