عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه بخش کشاورزي زير ساخت توسعه بخش هاي ديگر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، نوري امروزبا اشاره به لزوم تجميع مسئوليت بعضي از ادارات و سازمانهاي دولتي، افزود: با توجه به تداخل مسئوليتي در بعضي از سازمانها لازم است ساختار وظايف دوباره تعريف و در صورت لزوم تجميع صورت گيرد.

وي گفت: بعضي از دستگاه ها غير تخصصي بوده و عملكرد نامتجانس با خواسته هاي تخصصي دارند و برخي اوقات اين عملكرد باعث بروز مشكلات در توليد، توزيع، صادرات و واردات مي شود.

نوري با مقايسه سود دهي بخش كشاورزي نسبت به ساير خدمات گفت: در اين بخش به علت نبود شرايط استاندارد براي كشاورزي، وجود قطعات كوچك زمين و نبودبرنامه ريزي اصولي از طرف كشاورزان و نهادهاي مربوطه راندمان پايين است كه لزوم برنامه ريزي موثر براي ارتقا بهره وري حتمي است.

وي خواستار تداوم پرداخت يارانه ها در بخش كشاورزي شد و افزود: در كشورهاي پيشرفته حتي شاهد پرداخت يارانه در بخش كشاورزي هستيم و لازم است دولت اين بخش را در زير چتر حمايتي خود قرار دهد.

نماينده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملكرد بعضي از بانك ها اظهاركرد: متاسفانه بعضي از بانك ها به دستورالعمل هاي خود پايبند نيستند و موجب نارضايتي مردم در پرداخت تسهيلات مي شوند.

وي صنعت زدگي در بخش مونتاژ و غافل شدن از توسعه بخش كشاورزي در كشور را ياد آور شد و افزود: كشورهاي پيشرفته بيشترين توجه خود را در بخش توسعه كشاورزي معطوف مي كنند چرا كه توسعه اين بخش زير ساخت توسعه بخش هاي ديگر است.

عضو کميسيون کشاورزي ، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي بر لزوم ساماندهي زمين و اسناد و بازبيني بعضي از دستورالعمل ها تاكيد كرد و گفت: در تلاش هستيم با ارايه طرحي مشكل اراضي ملي و غير ملي را بر طرف كنيم./س

برچسب ها: پرداخت ، یارانه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.