مدير كل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه تجارت از حضور ايران در همايش جهاني توسعه صادرات 2012 در جاكارتا اندونزي خبر داد .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، حميد زادبوم با اعلام اين خبر افزود: وزارت بازرگاني جمهوري اندونزي با همكاري مركز تجارت بين الملل (ITC) از 24 تا 26 مهر اين همايش را ميزباني خواهد كرد.

وي با اعلام انكه اين همايش با شعار "برقراري پيوند ميان بازارهاي رشد: پويايي جديد در تجارت جهاني" برگزار خواهد شد ، افزود: اين رويداد در سالجاري بر فرصت هاي برقراري ارتباط بازارهاي رشد از طريق تجارت ميان كشورهاي منطقه آسه آن، آمريكاي لاتين، و آفريقا و نقش ان در كمك به توسعه پايدار مبتني بر تجارت فراگير، متمركز خواهد شد.

زادبوم با اشاره به اينكه بحران مالي اخير به كاهش 2.7 درصدي رشد جهاني در سال 2011 ميلادي منجر شد و اين كاهش در سال 2012،  حدود 2.5 درصد خواهد بود ، خاطرنشان كرد:  با اين وجود ، برخي از بازارها در شرايط ركود اقتصادي انعطاف پذيري چشمگيري نشان دادند و در حال حاضر توسعه بخش خصوصي به اين بازارهاي در حال رشد در آسيا و آمريكاي لاتين متمركز شده و در جستجوي فرصت هاي جديدي براي جبران رشد آهسته، در بازارهاي رشد يافته تر است.

زادبوم افزود : همچنين در اين همايش نمونه هاي موفق براي كشف فرصتها در مناطق مختلف دنيا به شيوه عملي و قابل استفاده نمايش داده مي شود و بحث خواهد شد.

سازمان توسعه تجارت ايران هم با اعزام هيئت كارشناسي ضمن آشنايي با تجارب ديگر كشورها، راهكارهاي توسعه صادرات غير نفتي و تجارت فرامرزي كشورمان را مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد./عب
برچسب ها: همایش ، جهانی ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار