قائم مقام توليت آستان قدس گفت: بهترين مکان براي نگهداري آثار و دستاوردهاي علمي و پژوهشي، موزه حضرت رضا(ع) است، چرا که ساليان سال از اين آثار به بهترين نحو نگهداري مي‌شود و مي‌توان آن را به نسل‌هاي ديگر عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سيد احمد علوي رضوي در آيين اهداي مدال قهرماني مسابقات روبوکاپ 2012 مسابقات مکزيک با بيان اينکه ارزش اهداي مدال قهرمانان مسابقات روبوکاپ جهاني 2012 به موزه حضرت رضا(ع) را نمي‌توان ارزيابي مالي کرد، تصريح کرد: در موزه‌ي مرکزي حضرت رضا(ع) که در باغي از باغ‌هاي بهشت واقع شده است، اين آثار در حقيقت ارزيابي معنوي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه دانشمندان و متفکران زيادي آثار هنري خود را به موزه حضرت رضا(ع) اهدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت ساليان طولاني از اهداي اين آثار اين عشق و ارادت به حضرت رضا(ع) هر روز پررنگ‌تر مي‌شود.

وي ضمن تشريح نگاه بلند و عالمانه توليت عظماي آستان قدس رضوي، حضرت آيت الله واعظ طبسي به اهميت علم و دانش، تأسيس مجموعه‌هايي همچون بنياد فرهنگي رضوي، بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي، دانشگاه‌هاي رضوي و امام رضا (ع) را سندي روشن در توجه به اين مطلب در بارگاه دانشمند اهل بيت دانست و متذکر شد: اهداي آثار هنري و دستاوردهاي بزرگ علمي به موزه حضرت رضا(ع) عمل خيري در دنيا است که در مقابلش پاداش بزرگي در آخرت در برخواهد داشت.

وي خطاب به دانشجويان مدال آور در مسابقات روبوکاپ 2012 متذکر شد: اهداي مدال‌ها در حقيقت از هر ارائه‌ي مالي با ارزش‌تر و بزرگ‌تر است.

امام مهرباني واسطه‌ي سفر به کربلا

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين در اين مراسم نيز طي سخناني اظهار داشت: اين دانشگاه مفتخر است که هجدهمين کاپ مسابقات علمي، پژوهشي خود را به موزه‌ي حضرت رضا(ع) اهدا مي‌کند.

دکتر موسي خاني خاطر نشان کرد: تمامي توفيقات دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين مديون عنايت حضرت رضا(ع) است.

وي متذکر شد: دانشجويان حاضر در اين مراسم، قبل از برگزاري جلسه اهداي مدال، به زيارت مضجع منور رضوي مشرف شده و از ايشان درخواست زيارت کربلاي معلي داشتند که خوشبختانه به همت استانداري خراسان رضوي، در همين جلسه کمک هزينه سفر به کربلاي معلي به ايشان اهدا شد.

در ادامه‌ي اين مراسم مدال مقام نخست مسابقات رباتيک امدادگر، مقام دوم مسابقات رباتيک فوتباليست سايز متوسط دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و مقام سوم مسابقات رباتيک امدادگر دانشجويان آزاد اسلامي يزد به موزه مرکزي آستان قدس رضوي اهدا شد تا پس از ثبت در خزانه‌داري و نذورات آستان قدس رضوي در موزه‌ي مرکزي آستان قدس رضوي نگهداري و جهت رؤيت علاقه‌مندان عرضه شود./س

در پايان اين مراسم هدايايي از سوي اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي به اساتيد و دانشجويان اين گروه اهدا شد.

برچسب ها: قائم ، مقام ، تولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.