مراحل اداری در زمینه ارائه وجه آثار خریده شده از سوی وزارتخانه ها در حال طی شدن است اما تا زمانیکه پولی دریافت نکنیم آثار را تحویل نخواهیم داد.

علی تن، معاونت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره فروش آثار اکسپو91 گفت: اکسپو از بیست و هشتم خرداد در تالار وحدت برگزار شده است.

وی گفت: در این نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری 571 اثر هنری از 5 نگارخانه دار فعال کشورمان و 10 نگارخانه از استانهای کشور به نمایش گذاشته شد.

تن خاطر نشان کرد: این اکسپو با هدف فروش آثار هنری و با توجه به اختصاص دادن بودجه یک دهم درصد خرید آثاری برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری شاهد خرید مجموعه داران و خریداران مشخصی از آثار هنری بوده ایم.

تن در ادامه گفت: دستگاه های دولتی تا سی و یکم تیرماه فرصت دارند تا از اکسپو91 اثر خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته تاکنون بیش از نیمی از آثار به نمایش گذاشته شده در اکسپو 91 به فروش رسیده است.

تن گفت: در حقیقت این آثار از سوی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی خریداری شده است اما هنوز در حال طی کردن مراحل اداری برای ارائه هزینه آثار خرید شده از سوی وزارتخانه ها است.

وی در ادامه گفت: البته هنوز اثری هم به وزارتخانه هایی که از اکسپو91اثر خریداری کرده اند،‌داده نشده است.

تن گفت:‌قطعاً تا هزینه خرید آثار را دریافت نکنیم اثری را تحویل نخواهیم داد.

وی گفت: طی کردن مراحل اداری بدین معنانیست که پولی دریافت نخواهیم کرد چرا که هر برنامه ای برای اجرایی شدن نیازمند گذراندن مراحل اداری دارد بنابراین، این امکان وجود دارد که طی یک هفته تا 10 روز این مراحل اداری گذرانده شود و هزینه ها دریافت و در پی آن آثار خریداری شده از سوی وزارتخانه های مربوطه به آنها ارائه شود.

معاونت مرکز هنرهای تجسمی گفت: آثاری که در اکسپو 91 به فروش نرسیده است نیز به نگارخانه و گالری مربوطه برگردانده خواهد شد.

تن در ادامه اظهار داشت: البته بر طبق برنامه های تعیین شده تا شهریور به دستگاه های دولتی فرمت داده شده تا خرید آثار هنری را انجام دهند و همچنین هزینه های خرید را نیز ارائه کنند./ي2

برچسب ها: خرید ، آثار تجسمی ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار