ديويد بينگ شهردار دمکرات ديترويت دستور کاهش 10 درصدي حقوق افراد ، کاهش مزاياي بهداشتي و اخراج صدها نفر را در اين شهر صادر کرده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي وورلد سوسياليست، ديويد بينگ خطر اقامه دعوي از سوي اتحاديه ها را در دادگاه ها رد و اعلام کرد:ما مجبور به انجام چنين اقداماتي هستيم. اين اقدامات بيش از همه کارگران را هدف قرار داده است.
علاوه بر کاهش 10 درصدي حقوق افراد ، پرداخت هزينه هاي بهداشتي براي بسياري از کارگران از 10 به 20 درصد افزايش يافته و تعطيلات نيز به نصف کاهش يافته است.
شهردار ديترويت همچنين اعلام کرد اداره توسعه نيروي کار را به يک موسسه خصوصي واگذار مي کند که اين موضوع خود بيکاري چهل و هشت نفر را در پي خواهد داشت. خبر اخراج در ميان صدها تن از ديگر کارگران اين شهر نيز شنيده مي شود اما هنوز شمار دقيق اخراج شدگان اعلام نشده است. در مجموع بينگ قصد دارد هزار کارگر را اخراج کند. ديترويت 11 هزار نيروي کار دارد.
اين در حالي است که رسانه هاي ديترويت از جمله رزونامه ديترويت نيوز هم صدا با حزب جمهوري خواه و همچنين شرکت هاي خودروسازي اين اقدام بينگ را  نخستين اقدام مهم در جهت سلامت مالي پايدار عنوان کردند. ديترويت فري پرس نيز همگام با دمکرات ها نيز از اين طرح حمايت کرد. اين روزنامه در عين حال به نقل از يک وکيل کارگري هشدار داد: ممکن است شاهد اقدامات بي سابقه گروه ها در اين باره باشيم. اين مي تواند آغاز مشکلات در ميشيگان همانند آنچه که در زمستان و بهار  گذشته در ويسکانسين رخ داد ، باشد. اين در حالي است که اتحاديه نيز با هرگونه مقاوت طبقه کارگري در برابر اين اقدامات مخالفت کرده اند. اتحاديه ها در مذاکرات ماه آوريل کاهش شمار کارگران را پذيرفته اند .
به گزارشدر سه ماه گذشته سه شهر در کاليفرنيا استوکتون،‌ مارموت ليکس و سن برناردينو  اعلام ورشکستگي کردند که اين موضوع به معناي لغو همه قراردادها با اتحاديه ها و تعهدات مقامات اين شهرها براي پرداخت هزينه هاي بهداشتي و بازنشستگي براي کارگران بازنشسته است. انتظار مي رود کامپتون به عنوان چهارمين شهر در ايالت کاليفرنيا ماه ‌اينده اعلام ورشکستگي کند. کامپتون شمار کارگران شهرداري را تا15 درصد کاهش داده است.
شهر اسکرانتون در ايالت پنسيلوانيا نيز همانند ديترويت به سبب تعطيلي کارخانه ها دچار مشکل شده است تا جايي که شهردار اين شهر هفته گذشته دستور کاهش حقوق افراد را به هفت دلار و25سنت در ساعت کاهش داد.
شهر کامدن در ايالت نيوجرسي نيز شمار کارمندان پليس را به نصف و شمار آتش نشانان را به يک سوم کاهش داد. اما در ميان شهرهاي بزرگ آمريکا ديترويت با بيشترين مشکلات اقتصادي رو به روست. معلمان اين شهر با کاهش 10 درصدي حقوق و اخراج هاي گسترده رو به رو شده اند. سقوط شهرهاي بزرگ در ‌آمريکا از شکست نظام سرمايه داري در اين کشور حکايت دارد. ديترويت به عنوان کانون صنعت خودروسازي در آمريکا مدت هاي مديدي تأمين کننده صدها ميليارد دلار براي طيقه سرمايه داري آمريکا بوده است.
برچسب ها: دیترویت ، کاهش ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار