مديركل امور مالياتي خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه آخرين مهلت ارايه اظهارنامه مالياتي عملكرد سال‌گذشته 31 تيرماه است، صاحبان املاك اجاره‌اي هم‌اكنون مي‌توانند اظهارنامه مالياتي خود را بر اساس واقعيات مدارك تكميل و تا اين تاريخ به ادارات امور مالياتي محل وقوع ملك ارايه و ماليات خود را پرداخت كنند.


محسن كاوياني در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، عنوان‌كرد: بر اساس قوانين و مقررات مصوب سازمان امور مالياتي كشور برخورداري از هرگونه معافيت مالياتي وابسته به ارايه اظهارنامه الكترونيكي در زمان تعيين شده است.

 

وي بيان‌كرد: در آمد هر شخص ناشي از اجاره واحد يا واحدهاي مسكوني در تهران تا مجموع 150 مترمربع زيربناي مفيد و در ساير نقاط تا مجموع 200 مترمربع زيربناي مفيد از ماليات بر درآمد ناشي از اجاره املاك معاف مي‌باشد.

 

كاوياني با اشاره به پرداخت ماليات صاحبان مشاغل، افزود: مهلت ارايه اظهارنامه مالياتي عملكرد سال‌گذشته كه شامل ترازنامه و حساب سود و زيان يا حساب درآمد و هزينه و خلاصه وضعيت درآمد است تا شنبه، 31 تيرماه خواهد بود. صاحبان مشاغل نيز هم‌اكنون مي‌توانند اظهارنامه مالياتي خود را بر اساس مدارك و فعاليت‌هاي شغلي تكميل و در زمان مقرر به اداره امور مالياتي ارايه كنند.

 

مديركل امور مالياتي خوزستان تصريح‌كرد: ارسال اظهارنامه مالياتي الكترونيكي از طريق سامانه متمركز www.tax.gov.ir امكان‌پذير مي‌باشد و ارايه اظهارنامه در زمان تعيين شده، موجب بهره‌مندي صاحبان مشاغل از مزايا و تسهيلات قانوني از جمله معافيت مالياتي خواهد شد. ميزان معافيت مالياتي سال‌گذشته 58 ميليون ريال بود.

 

وي اظهارداشت: صاحبان مشاغل كه بر اساس توافق يا خوداظهاري اقدام و اظهارنامه عملكرد سال 90 خود را ارائه كنند مي‌توانند حداقل 30 درصد ماليات ابزاري را به صورت نقد و به همراه اظهارنامه پرداخت و مابقي را در 7 قسط مساوي ماهانه تا پايان بهمن‌ماه امسال تقسيط كنند. اين دسته از موديان مالياتي تا زماني كه فاقد امضا الكترونيكي هستند بايد اظهارنامه الكترونيك خود را چاپ و در زمان مقرر به ادارات امور ماليات شهرستان خود ارايه دهند.

 

كاوياني يادآورشد: در صورت ارايه اظهارنامه كاغذي مي‌توانند حداقل 50 درصد ماليات را به صورت نقد و به همراه اظهارنامه و مابقي را در 5 قسط مساوي تا پايان آذرماه سال 90 تقسيط كنند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.