یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نسل كشي مسلمانان در ميانمار، نقشه جديد آمريكا و رژيم صهيونيستی بوده که منجر به سكوت مجامع بين المللي شده است.

مصطفي قوام در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعيت بحراني و فجايع اخير در ميانمار گفت: عامل اصلي اين گونه وقايع، آمريكا و صهيونيسم بين المللي است و ارتباط آنها در اين كشتارها كاملا مشهود است.

وي افزود: در هر نقطه دنيا كه نسل كشي مسلمانان رخ داده، صحنه گردان اصلي آن آمريكا و صهيونيست ها هستند که ما نزديك به 70 سال است در فلسطين شاهد آن هستيم.

قوام  تصريح كرد: در ميانمار شاهد هستيم كه يكي از اشخاصي كه اكنون از رهبران ميانمار بوده، بعد از 24 سال از زندان آزاد شده و جايزه صلح  را دریافته کرده اما هيچ گونه اعتراض و واكنشي نسبت به این وقایع نشان نداده است.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه سخنان خود به سكوت حيرت انگيز كشورهاي اسلامي هم اشاره و تاكيد كرد: اين مسئله اتفاق جديدي نيست و كشورهايي مثل عربستان، قطر، بحرين، امارات و تركيه و.... كه حكومت هاي آنها از دست نشانده غرب است، طی سالهاي متمادي در رابطه با كشتار مسلمانان در فلسطين نه تنها سكوت كرده بلكه با رژیم صهیونیستی همكاري می کنند و عجيب نيست كه در مورد كشتار مسلمانان در ميانمار هم سكوت اختيار كنند.

*نقش جمهوري اسلامي در مقابله با كشتار مسلمانان در ميانمار

قوام در مورد موضع گیری جمهوري اسلامي و ظرفيت هاي موجود براي مقابله با نسل كشي مسلمانان در ميانمار گفت: اخيرا وزارت خارجه بیانیه ای در محكوميتي این اقدامات ضد حقوق بشرانه هم صادر کرده اما نياز به اقدامات جدي تر و موثرتري در این خصوص است.

اين كارشناس سياست خارجي، نقش ايران را در برخورد چنین بحران هاي انسانی موثر دانست و خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي مي تواند براي توقف كشتار مسلمانان در ميانمار، با همراه كردن كشورهايي كه مواضعي همسو با ايران دارند با طرح دعوا در مجامع بين الملل مثل سازمان ملل و استناد به حقوق اقليت ها در منشور ملل متحد، دولت ميانمار را تحت فشار بين الملل قرار دهند تا كشتار مسلمانان در اين كشور متوقف شود.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: قوام ، میانمار ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
حال متوقف شد ای کاش می شد انتقام خون به ناحق ریخته رو از اونا گرفت
آخرین اخبار