مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بروز پدیده خشکسالی، بیش از شش دشت این استان در وضعیت بحرانی قرار دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
قاسمعلی خدابخشی افزود: استان چهارمحال و بختیاری، یک استان پاک به لحاظ برخورداری از منابع آبی است، چراکه هیچگونه آلودگی از جهت دفع غیراصولی فاضلاب خانگی و یا نشت فرآورده‌های مراکز صنعتی در بسترهای آب این استان مشاهده نشده است.
وی، با اشاره به اجرای سیستم دفع فاضلاب در شهرهایی از جمله شهرکرد، بروجن، فرخشهر و هفشجان، گفت: این طرح همچنین در سطح روستاهای هوره و آورگان در دست اجراست که نشان‌دهنده این است که این استان براي دور نگاه داشتن آب‎های زیرزمینی از آلودگی‎ها گام‌های بزرگی برداشته است.
خدابخشی با اشاره به میزان پرت آب در روستاها، یادآور شد: میانگین هدر رفت آب روستایی در کشور، 40 درصد است که در روستاهای کم آب این استان، با وجود کمبود آب، همچنان این میزان هدررفت آب دیده می‏شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان چهارمحال و بختیاری، نهادینه‌سازی فرهنگ عمومی و اجرای سیستم انتقال را در صرفه‌جویی آب موثر دانست و گفت: برداشت بی‎رویه از سفره‌‎های زیرزمینی، آفت بزرگی برای آب‎های زیرزمینی شده است.
خدابخشی با بیان اینکه بیش از شش دشت استان چهارمحال و بختیاری، دشت ممنوعه است، گفت: بقيه دشت‌های استان نیز با بیلان منفی روبه‌رو است./س

برچسب ها: بحران ، خشکسالی ، دشت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.