با بهره برداری از این 2 آزمایشگاه تعداد این آزمایشگاه در استان به 15 واحد انسکتاریوم افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،مدیر حفظ نباتات سازمان هدف از راه اندازی این واحدها را کنترل عوامل بیولوژیک و دفع آفات گیاهی اعلام کرد و افزود : در این روش محصولات کشاورزی که بدست می آید کاملا سالم است و به محیط زیست هم هیچ آسیبی وارد نمی کند.
امیدبخش با بیان اینکه پارسال عملیات کنترل بیولوژیک در 54 هزار و 400 هکتار برای مزارع گوجه فرنگی ، ذرت ، نیشکر و باغهای مرکبات مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد گفت: با افزایش این انسکتاریم در استان پیش بینی می شود امسال بیش از 65 هزار هکتار از مزارع استان به زیرپوشش این طرح برود .
وی افزود : هم اکنون حدود 269 نفر کارشناس شبکه های مراقبت در سراسر استان در قالب 39 کلینیک گیاه پزشکی ضمن ارائه خدمات تشخیص و کنترل آفات ،بیماری ها و علف های هرز حدود 30 درصد کشت های استان را به صورت رایگان زیرپوشش گرفته و اشتغال مناسبی در بین فارغ التحصیلان جویای کار ایجاد شده است.
امیدبخش گفت : تولید محصول سالم مرکبات ، خرما ، گندم ، ذرت ، گوجه فرنگی و سبزی و صیفی در استان هدف گذاری شده ودر محصولات مرکبات و گوجه فرنگی برند سبز محصول سالم از اداره کل استاندارد استان اخذ شده است.
در استان خوزستان حدود 95 نوع سم برای کنترل 140 نوع بیماری و 142 نوع آفت مصرف می شود و برنامه جدی حفظ نباتات استان حذف سموم پر خطر و معرفی سموم بی خطر و توصیه روش های کنترل بیولوژیک و غیر شیمیایی است.

این آزمایشگاهها با 3 میلیون ریال هزینه راه اندازی شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.