مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد كمیسیون تخصصی و مستقل توسعه پایدار محیط زیست در مجلس شورای اسلامی یك ضرورت است.

سعید یوسف پوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: با توجه به اهمیت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست برای بهره برداری مطلوب تر، تشكیل كمیسیون حفاظت از محیط زیست در مجلس ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به وجود كمیسیون های تخصصی در مجلس شورای اسلامی، افزود:لایحه ها ، طرح ها و موضوعات كارشناسی مربوط به آن، قبل از ارائه و تصویب در صحن علنی مجلس در كمیسیون های تخصصی بحث و بررسی می شود درحالی كه مسایل مربوط به حوزه محیط زیست در كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

یوسف پور با بیان اینکه منع قانونی برای ایجاد كمیسیون مستقل محیط زیست در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد گفت: تشكیل این كمیسیون برای توسعه پایدار در محیط زیست ضروری است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه محیط زیست مسایل مهمی همچون فرسایش خاك، ریزگردها، فقر مراتع و سیلابها مطرح است كه نیاز به یك مرجع مستقل برای پی گیری تخصصی این امور در مجلس شورای اسلامی دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.