مسابقات جام جهاني در سال 2014 در برزيل برگزار مي شود هم اكنون هم مسابقات مقدماتي اين بازي ها در دور رفت به پايان رسيده و تيم هاي كشورهاي مختلف جهان بايد خودشان را آماده دور برگشت اين رقابت ها كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، مسابقات مقدماتي جام جهاني آسيادر دو گروه A و B برگزار مي شود و در هر گروه A تيم هاي ملي فوتبال كره جنوبي ايران ، قطر ،ازبكستان و لبنان قرار دارند.

تيم هاي ملي فوتبال عمان ، عراقف اردن ، استراليا ، ژاپن هم در گروه B مسابقات مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا قرار گرفتند.

آغاز مرحله دوم مقدماتي آسيا براي حضور در جام جهاني 2014 برزيل از يكشنبه 14 خرداد91 آغاز شد و تيم ملي فوتبال  ايران توانست در گروه A شانسي كه آورد در تاشكند تيم ملي ازبكستان را با نتيجه 1 بر صفر شكست دهد.

تيم ملي فوتبال قطر هم توانست تيم ملي لبنان را با نتيجه 1 بر صفر شكست دهد چهار روز بعد از اين مسابقات يعني در روز جمعه 19 خرداد ماه 91 تيم ملي ازبكستان با نتيجه تساوي 1 بر 1 مقابل تيم ملي فوتبال لبنان متوقف شد و تيم ملي فوتبال كره جنوبي هم با نتيجه 4 بر 1 توانست تيم ملي قطر را شكست دهد.

تيم ملي فوتبال لبنان هم در هفته دوم رقابت ها در روز سه شنبه 23 خردادماه 91 با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد و تيم ملي فوتبال كشورمان هم در حضور 100 هزار تماشاچي مقابل تيم ملي قطر در ورزشگاه آزادي با نتيجه صفر بر صفر متوقف شد.

براساس جدول رده بندي گروه A تيم فوتبال ژاپن در مرحله بازيهاي رفت با انجام دو بازي و  كسب 2 برد با 6 امتياز در صدر جدول گروه A قرار گرفت تيم ملي فوتبال ايران هم با انجام 2 بازي ، 1 برد و 1 تساوي و با كسب 4 امتياز به مقام دوم دست يافت تيم ملي قطر هم با يك بازي بيشتر و 1 برد، 1 باخت و 1 تساوي به مقام سوم دست يافت تيم ملي ازبكستان هم با 2 بازي ، 1 تساوي و 1 باخت رده چهارم را كسب كرد و تيم ملي فوتبال لبنان هم با 3 بازي ، 1 مساوي و 2 باخت در آخر جدول گروه A قرار گرفت.

تيم هاي فوتبال گروه A آسيا تا شهريور ماه استراحت خواهند كرد و بعد از آن دور برگشت مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در روز سه شنبه 21 شهريور ماه تيم ها به مصاف هم مي روند.

تيم ملي فوتبال ايران در روز سه شنبه 21 شهريور ماه به مصاف لبنان خواهد رفت تيم ملي فوتبال كره جنوبي هم در نخستين ديدارش در دور برگشت به مصاف تيم ملي فوتبال ازبكستان مي رود.

چهار روز بعد هم يعني در روز سه شنبه 25 مهرماه 91 هفته دوم رقابت هاي جام جهاين در گروه A آسيا انجام مي شود جايي كه تيم فوتبال ازبكستان به مصاف تيم فوتبال قطر مي رود تيم ملي فوتبال كره جنوبي هم به مصاف تيم ملي فوتبال ايران مي رود و لبناني ها استراحت خواهند کرد.


 تیم فوتبال  ازبکستان هم یک روز بعد یعنی در روز چهارشنبه 24 آبان ماه 91 به مصاف ایران می رود تیم ملی فوتبال لبنان هم به مصاف قطر می رود.

هفته سوم مرحله دوم مقدماتی رقابت های جام جهانی در گروه a  آسیا هم از روز چهارشنبه 6 فروردین ماه 92 آغاز می شود تیم ملی قطر به مصاف کره جنوبی  می رود و تیم ملی لبنان هم به مصاف ازبکستان می رود و تیم ملی ایران استراحت خواهد کرد.
 هفته چهاردهم مرحله دوم مقدماتی بین تیم های فوتبال کره جنوبی با لبنان و ایران با قطر در روز  سه شنبه 16 خرداد 92  برگزار می شود.

هفته پنجم مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل از روز سه شنبه 23 خرداد 92  آغاز می شود و تیم ملی فوتبال  لبنان به مصاف تیم  ملی فوتبال ایران می رود و تیم ملی فوتبال ازبکستانی هم به تیم فوتبال کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

‌آخرین بازی های مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014  در گروه a آسیا روز 30 خرداد ماه 92  به پایان می رسد و تیم ملی فوتبال قطر به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان می رود و تیم ملی فوتبال ایران هم  با تیم ملی فوتبال  کره جنوبی دیدار می کند
مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل هم از روز یک شنبه 14 خرداد 91  در گروه b  قاره آسیا آغاز شد و تیم فوتبال  ژاپن توانست با نتیجه 3 بر صفر تیم ملی فوتبال عمان را شکست دهد و تیم ملی فوتبال عراق هم با نتیجه تساوی 1 بر 1 مقابل تیم ملی فوتبال اردن متوقف شد.

در هفته دوم هم تیم فوتبال  ژاپن توانست با 6 گل شکست سنگینی رابه تیم ملی فوتبال اردن تحمیل کند
تیم ملی فوتبال استرالیا هم مقابل تیم ملی فوتبال عمان بانتیجه صفر بر صفر متوقف شد.

در هفته سوم هم تیم ملی فوتبال ژاپن با نتیجه 1 بر 1  مقابل تیم ملی فوتبال استرالیا متوقف شد و عمان هم  با همین نتیجه مقابل عراق متوقف شد.

در پایان دور رفت بازی های  مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل گروه b تیم ملی  ژاپن با 3 بازی و 2 برد و یک تساوی در مقام اول جدول رده بندی قرار گرفت تیم ملی فوتبال  عراق هم با 2 بازی و 2 تساوی و کسب دو امتیاز  در رده دوم قرار گرفت و تیم فوتبال استرالیا هم با امتیاز  شان عراق در مقام سوم قرار گرفت و تیم ملی فوتبال عمان با 2 امتیاز در رده چهارم و اردن هم با 11 امتیاز در رده آخر جدول گروه b قرار گرفت.

تیم های فوتبال آسیا در گروه b پس از طی کردن دوره استراحت شان از روز سه شنبه 21 شهریور ماه 91 بازی های را دوباره در مرحله برگشت ادامه می دهند تیم ملی فوتبال عراق به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن می رود و تیم ملی  فوتبال استرالیا به مصاف تیم ملی فوتبال اردن خواهد رفت.

در هفته چهارم این رقابتها هم روز سه شنبه عراق به دیدار ژاپن می رود و تیم ملی فوتبال استرالیا هم به مصاف تیم ملی اردن خواهد رفت.

در هفته پنجم مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی هم که روز سه شنبه 25 مهر ماه 91 برگزار می شود تیم ملی فوتبال اردن به عمان می رود و تیم استرالیا هم به دیدار عراق خواهد رفت و در آخرین بازی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل هم اردن به مصاف تیم ملی عراق می رود

گفتنی است:  در پایان این بازیها دو تیم از هرگروه a, B  از قاره آسیا به طور مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل صعود می کند و تیم سوم هر گروه هم به دیدار هم می روند و برنده این دیدار باید باتیم پنجم منطقه آمریکا ی جنوبی بازی کند و برنده این بازی به جام جهانی صعود کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار