با افزايش واردات و گسترش خريد برنج وارداتي در بازار و بالاخص مناطق برنج خيز، خستگي بر تن کشاورزان مي ماند.

رحمت الله نوروزي عضو كميسيون كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با توجه به نام گذاري امسال بايد از واردات جلوگيري و از توليدكنندگان كشاورزي حمايت كرد.
وي ادامه داد: برنج به اندازه نياز در كشور توليد مي شود ولي مراحل كاشت، داشت، برداشت، سم، بذر و ساير هزينه ها در توليد برنج افزايش يافته كه اين موجب افزايش قيمت برنج داخل نسبت به برنج وارداتي مي شود.
نماينده گلستان تصريح كرد: از دولت و مجلس انتظار داريم كه راه حلي براي افزايش و گسترش توليد داخل فراهم كند و مشكلات برنجكاران را براي كاهش واردات برطرف كند.
وي افزود: در برخي مناطق استان گلستان، مازندران و گيلان با مشكل آب مواجه هستند كه دولت با ارائه تسهيلات در خصوص برقي نبودن چاه ها و استفاده از آبياري تحت فشار، از برنجكاران و كشاورزان حمايت كند.
نوروزي در خصوص استفاده زياد برنج وارداتي در شهرهاي برنج خيز افزود: بسياري از برنج هاي توليدي از استان هاي برنج خيز خارج مي شوند و به دليل ارزان بودن مردم تمايل به خريد برنج هاي وارداتي دارند.
وي اضافه كرد: در كشور بهترين ارقام برنج را داريم كه با تقويت و استفاده از ارقام پر محصول يكي از بهترين نوع برنج از نظر طعم خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: واردات برنج در زمان برداشت محصول بسيار به توليد داخل صدمه وارد مي كند و باعث متضرر شدن برنجكاران مي شود.
برچسب ها: برنج ، محصول ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار