فروش مواد غذايي همچون آش و حليم در ماه رمضان در مراكزي كه تداخل صنفي دارند ممنوع است.

مهندس غلامي مسئول اداره بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هر ساله با نزديك شدن به ماه مبارك رمضان بازديد از مراكزعرضه زولبيا و باميه و فروش حليم و آش توسط كارشناسان بهداشت محيط به اوج خود مي رسد.
وي گفت: مراكزي كه به عرضه اين نوع مواد غذايي مي پردازند حتما بايد پروانه بهداشت و مجوز فروش اين نوع مواد غذايي را داشته باشند همچنين بايد مواد غذايي داغ در ظروف يك بار مصرف با پايه گياهي عرضه شود و از فروش آنها در ظروف پلاستيك شفاف خودداري كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه در اين ماه برخي از مشاغل بي ربط دست به فروش حليم، آش يا زولبيا و باميه مي كنند اظهار داشت: افرادي كه از صنف هاي ديگر مشغول به كارند به دليل تداخل با صنف كاري خود نمي توانند اقدام به فروش اين مواد غذايي كنند.
غلامي با اشاره به اين كه ما در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تنها 300 كارشناس داريم و اين تعداد جوابگو بازديد از مراكز محل تهران نيست تصريح كرد: مردم بايد ما را نظارت ها ياري كنند در واقع با مشاهده هر گونه مورد غير بهداشتي با شماره تلفن 1490 تماس بگيرند و مورد خود را گزارش كنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار