مسجد نور آستانه برگرفته از زيبايي و شكوه معماري شرقي+ تصاوير

مسجد نور آستانه بزرگترين مسجد قزاقستان و معماري آن تداعي كننده سن پيامبر در زمان آغاز رسالت و رحلت ايشان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مسجد نور در شهر آستانه پايتخت قزاقستان واقع شده كه بزرگترين مسجد قزاقستان و بزرگترين مسجد در آسياي ميانه محسوب مي شود و معماري آن تداعي كننده سن پيامبر به هنگام آغاز رسالت در زمان رحلت ايشان است.



اين مسجد با 40 متر ارتفاع به طور نمادين سن پيامبر(ص) را هنگامي كه به رسالت رسيد تداعي مي‌كند و ارتفاع مناره هاي آن 63 متر ساخته شده است چون پيامبر اسلام(ص) در سن 63 سالگي رحلت كرد.



بنابراين گزارش، مسجد نور آستانه داراي چهارمناره است و سبك معماري آن معماري اسلامي بوده ساختمان اين مسجد تداعي كننده زيبايي و شكوه معماري شرقي بوده و گنبدهاي مسجد طلايي رنگ هستند.



فضاي داخلي اين مسجد در برگيرنده يك شبستان بزرگ است بخشي براي اقامه نماز در طبقه دوم در نظر گرفته شده و كل فضاي مسجد 4 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.



مسجد نور آستانه در كنار رودخانه ايشيم شر آستانه واقع شده و كار ساخت اين مسجد در مرحله اول در سال 2005 آغاز و در سال 2008 افتتاح شد.


اين مسجد ظرفيت پنج هزار نمازگزار را داشته و دو هزار نمازگزار علاوه بر تعداد نمازگزاران داخلي مي‌توانند در محوطه خارجي مسجد به اقامه نماز بپردازند.


بنابراين گزارش، انجمن معنوي مسلمانان قزاقستان مديريت و نظارت بر اين مسجد را برعهده دارد در ساخت اين مسجد از شيشه،‌ بتن و گرانيت استفاده شد و معماري آن را چارلز هزيف معمار مشهور لبناني برعهده داشته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار