یک روانشناس گفت: جوانان برای رهایی از تنش ها و فشارهایی ناشی از وظایف و تعهدات دوران جوانی به مصرف مواد مخدر روی می آورند.

فاطمه شریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از مواد مخدر از دیر باز به عنوان محرک و مسکن برای رهایی از درد و بی حوصلگی و یا مسائل دیگر مرسوم بوده است.
وی در ادامه افزود: جوانان سالم 20-15 ساله ای برای کسب و تجربه و یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب به استفاده از مواد مخدر پرداخته اند.
شریفی تصریح کرد: جوانان از راه کنجکاوی و به علت نداشتن پشتوانه خانوادگی و تربیت صحیح در اثر معاشرت با کسانی که آنها را به استقبال از مواد مخدر تشویق می کنند و برای اولین بار مواد مخدر را تجربه می کنند و دچار اعتیاد می شوند.
این روانشناس تاکید کرد: برخی از جوانان برای رهایی از تنش ها و فشارهای زندگی و از کسالت و بی حوصلگی است که به مصرف مواد مخدر روی می آورند.
فاطمه شریفی خاطر نشان کرد: مصرف مواد مخدر در بین جوانان تا اندازه ای بستگی به روابط آنها با والدینشان دارد. در مورد فرزندان والدینی که دارای روابط صمیمانه دارند خطر اعتیاد به نسبت به فرزند والدینی که رابطه محبت آمیز ندارند کمتر است./ل
برچسب ها: اعتیاد ، جوان ، محرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار