يك كارگردان هاليوودي از ساخت فیلم حمله آمریکا به ایرباس ایرانی در سال 1988 در ایران خبر داد.


  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، اسكات فرانك روز گذشته در حاشيه برگزاري همايش بين‌المللي بین رشته ای"هنر، زبان و تكنولوژي" در جمع خبرنگاران افزود: نسل جوان بعد از انقلاب در ايران ذهنيتي جوان و جالب دارند و از نظر تاريخي نيز نسلي كه جديد متولد مي‌شود حرف‌ها و افكار جديدي دارد.

وي تصريح كرد: فيلمسازان ايراني بايد به داشته‌هاي خودشان افتخار كنند؛ زيرا مثلا ما در آمريكا فقط 200 سال سابقه تاريخي داريم و فرهنگ ما مجموعه‌اي از فرهنگ‌هاي دنياست و ساختاري قوي‌ ندارد.

فرانك تاكيد كرد: اما شما در ايران فرهنگي قوي و غني داريد و اگر بتوانيد اين فرهنگ را وارد سينما كنيد حادثه بزرگي اتفاق مي‌افتد. وقتي با داوود رشيدي صحبت مي‌كردم رشيدي به من گفت مسايل فرهنگي ايران خيلي در فيلم‌ها نمودار نمي‌شود اما راه‌هايي در اين زمينه وجود دارد ولي من به عنوان كسي كه از بيرون آمده متوجه پيچيدگي‌هاي فرهنگي شما نمي‌شوم اما قطعا شما مي‌توانيد اين كار را به انجام برسانيد.

اسكات فرانك در مورد پروژه جديدش كه در ايران اجرا مي‌شود، اظهارداشت: همه شما با حادثه ايرباس ايراني آشنا هستيد و چيزي كه براي ما خجالت آور است اين است كه دولت آمريكا در قبال اين حادثه از ايران عذرخواهي نكرد و به جاي عذرخواهي جرج بوش پدر برخورد بدي با ايران داشت. اين نوع برخورد يك رابطه بد ايجاد مي‌كند و آمريكا پيش از اين نيز از اين كارهاي بي‌مسوولانه انجام داده است.

اين فیلمساز 30 ساله آمریکایی تصريح كرد: من به عنوان يك انسان آمده‌ام تا بين اين دو فرهنگ پلي ايجاد كنم و اگر بتوانم روي قسمت انساني و احساسي اين پروژه كار كنم توانسته‌ام به هدفم برسم.

وي در مورد داستان اثر جديدش اظهارداشت: اين داستان يك داستان بين‌المللي است و از آنجا كه مساله ايرباس مساله بدي براي ايران بود و به خيلي‌ها آسيب رساند و بر خلاف 11 سپتامبر مطبوعات بين‌المللي به آن نپرداختند و اين ماجرا به يك مساله سياسي تبديل شد و كسي به جنبه انساني قضيه فكر نكرد؛ من اين موضوع را براي فيلم جديدم در نظر گرفتم.

برنده جايزه "ايمي" در ادامه با اشاره به اينكه غرب هنوز پس از انقلاب ايران به خودش نيامده است، اظهارداشت: ايرباس پروژه‌اي بين‌المللي است كه چند هنرپيشنه درجه يك در آن بازي خواهند كرد و هدف ما از ساخت اين پروژه اين است كه مساله ايرباس يك بار ديگر در دنيا مطرح بشود.

وي در مورد تهيه‌كننده اثرش نيز اظهارداشت: تهيه‌كنندگي اين كار را نادر طالب‌زاده بر عهده دارد و همچنين پروژه فيلمبرداري اين اثر در دو كشور ايران و آمريكا انجام مي‌شود. ما مي‌خواهيم اين كار به صورت بين‌المللي اكران بشود و هزينه‌اي كه صرف آن مي‌شود نيز از طريق فروش آن تامين گردد.

اين كارگردان هاليوود در مورد فستيوال‌هاي بين‌المللي نيز اظهار داشت: اين فستيوال‌ها ماهيتي سياسي دارند و من در آنها شركت نمي‌كنم.


برچسب ها: فیلم ، حمله ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.