بزرگ‌ترین قرآن در حال نگارش و تذهیب جهان با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی دیگر از مسئولین کشوری رونمایی شد.

.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" در مشهد مقدس با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور، اکرم السادات زعفری نژاد رئیس همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، عیسی کشاورز مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدر معاون سنجش و آموزش دانشگاه جامع علمی و کاربردی، موسی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور و رضا دیده بان دبیر اجرایی همایش بین المللی بین رشته ای "هنر،زبان و تکنولوژی" بزرگ‌ترین قرآن در حال نگارش و تذهیب جهان رونمایی شد.

این قرآن با ابعاد 5/2 در 75/1 متر در حال تذهیب است و تاکنون 15 جزء این قرآن کتابت و حاشیه این قرآن با طلای اصل 24 عیار در دست تذهیب است.

در 30 جزء این قرآن 30 طرح تذهیب متفاوت با یکدیگر نگاشته می‌شود و در هر یک از 114 سوره این قرآن 114 نوع بسم‌الله با طرح‌های مختلف نوشته شده است.

گفتنی است؛ این قرآن توسط استاد اسماعیل قوچانی به رشته تحریر در آمده و کار تذهیب و زیباسازی آن در یک کارگاه تذهیب با حضور 40 نفر از تذهیب‌کاران در حال انجام است./س 

 

برچسب ها: سازمان ، سینمایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.