رييس نخستین همايش بين‌المللي بین رشته ای "هنر، زبان و تكنولوژي" گفت: تمام جهان درگير مقوله تعليم و تربيت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، اكرم السادات زعفري‌نژاد ضمن بيان اين مطلب افزود: مقوله تعليم و تربيت بسيار پر اهميت است و تمام دنيا درگير اين مساله هستند.

وي تصريح كرد: قطار تعليم و تربيت قطاري شگفت‌آور است كه 6 ميليارد مسافر دارد و همه تلاش دارند تا به اين مسير معنا بخشند و از طرف ديگر تعليم و تربيت مقوله‌ايست پر هياهو و تمام جهان درگير اين مساله هستند و همه تلاش مي‌كنند تا با ارائه راهكاري روزآمد بهترين روش را در اين زمينه داشته باشند.

رييس اين همايش خاطرنشان كرد: اين كنفرانس را در شرايطي ارائه مي‌كنيم كه معتقديم با وجود تمام فعاليت‌هايي كه تاكنون انجام داده‌ايم هنوز نياز به حركت بيشتري داريم و بايستي بكوشيم تا با استفاده از نتايج اين همايش گام‌هاي بهتري را در اين زمينه برداريم.

وی در ارتباط با اهداف همایش گفت: سه حوزه برای اهداف این همایش شامل اهداف دانش بنیان، اهداف ملی و اهداف بین‌المللی تعریف شده است که اهداف دانش بنیان شامل، نقد و بررسی فرآیند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی آموزشی در حوزه هنر، زبان و تکنولوژی در دانشگاه‌ها، نقد و بررسی نظریه‌های یادگیری زبان و روش شناسی آموزش هنر و زبان، تبیین جایگاه تکنولوژی در حوزه‌های هنر و زبان، ضرورت شناسایی و درک تغییرات روزافزون مدیریت فناوری در سطح جهانی و لزوم بکارگیری آن در توسعه علم و فناوری در کشور است.

رئیس نخستین همایش بین‌المللی "هنر، زبان و تکنولوژی" ادامه داد: اهداف ملی نیز شامل، ایجاد ارتباط و تعامل بین اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان حوزه‌های هنر، زبان و تکنولوژی و ترغیب سازمان‌های مرتبط به کاربرد دیدگاه‌های جدید، روش‌های مناسب تلفیق هنر، زبان و تکنولوژی و کاربرد آن در مراکز علمی، فرهنگی و سازمان‌های مرتبط در کشور، افزایش سطح مطالعات و پژوهش‌های هنری و ایجاد روحیه پژوهشگری در میان اساتید و دانشجویان است.

وی ادامه داد: اهداف بین‌المللی شامل، افزایش تعاملات علمی، هنری و فرهنگی در سطح بین‌المللی و گسترش مرزهای علمی کشور در حوزه‌های هنر، زبان و تکنولوژی و پژوهش‌های بین‌المللی در این حوزه‌ها است.

رئیس نخستین همایش بین‌المللی هنر، زبان و تکنولوژی تصریح کرد: از 144 دانشگاه داخلی و خارجی در این همایش شرکت کرده‌اند که از این تعداد 100 دانشگاه داخلی و 44 دانشگاه خارجی حضور دارند.

وي در خاتمه با اشاره به جمله‌اي از گاندي گفت: دوست دارم ديوار خانه‌ام را آنقدر پايين بياورم تا نسيم فرهنگ‌هاي مختلف به راحتي به درون آن بوزد ولي نه آنقدر پايين كه طوفان فرهنگ‌هاي ديگر اساس خانه‌ام را از جا بكند./س


برچسب ها: رییس ، نخستین ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.