مدير عامل راه‌آهن با بيان اين که ظرفيت هاي راه آهن در حال شكوفايي است، گفت: همزمان با دولت دهم، دهه توسعه شتابان صنعت ريلي در راه‌آهن هم آغاز شده است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، عبدالعلي صاحب محمدي با راه آهن ضمن قدرداني از حمايت هاي رئيس جمهوري  از صنعت ريلي اظهار داشت: گسترش شبكه ريلي، بومي سازي، خصوصي سازي، افزايش توان و ظرفيت اجرايي پيمانكاران، تقويت روشهاي تجهيز منابع و ارتقا روشهاي بهره وري موجود، مد نظر قرار گرفته است.
وي به بيان عملكرد صنعت ريلي در دولتهاي نهم و دهم و مقايسه آن با دولتهاي گذشته پرداخت و افزود : از مجموع 7 كارخانه توليد لكوموتيو و واگن كه در كشور وجود دارد، 3 كارخانه در دولت هاي نهم و دهم به بهره برداري رسيده است.
صاحب محمدي گفت : همچنين در اين مدت 4 استان كشور به شبكه ريلي متصل شده است و در آينده اي نزديك 5 استان ديگر
از جمله گيلان ، بوشهر ، کردستان  و ايلام نيز وارد شبكه ريلي خواهد شد.
رئيس هيئت مديره راه آهن با بيان اينكه اكنون قطار توسعه صنعت ريلي شتاب گرفته است ، تصريح كرد: زمان اجراي پروژه هاي ريلي به شدت كاهش يافته و طرح دوخطه تزرج - بندرعباس به طول 180 كيلومتر در 11 ماه به اتمام رسيده است.
صاحب محمدي ادامه داد: ظرفيت هاي راه آهن در حال شكوفايي است و  اكنون ظرفيت توليد سالانه 3 هزار واگن باري، 300 واگن مسافري و 200 لكوموتيو در كشور وجود دارد.

وي افزود : همچنين در سال جاري 420 كيلومتر خط ريلي با تلاش راه آهن و همين مقدار نيز با همکاري شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور به بهره برداري خواهد رسيد.
صاحب محمدي در ادامه به مزاياي لكوموتيو توليد شده در كارخانه مپنا اشاره و خاطرنشان كرد: مصرف سوخت اين لكوموتيو 25 درصد از ساير لكوموتيوها كمتر
و سرعت آن 160 كيلومتر در ساعت است.
برچسب ها: راه آهن ، ریل ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار