عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه که آمريکا و غرب در مسئله سوريه پيش گرفته اند رفتاري غيرانساني بوده و با هيچ يك از معيارهاي موجود در جامعه جهاني سازگار نيست.

کاظم جلالي نماينده شهرود و مهدي شهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عمليات هاي تروريستي در سوريه گفت: در روزهاي نخست و ابتدايي، برخي از مردم و سياسيون خواهان انجام اصلاحاتي در داخل سوريه بودند اما در پی به وجود آمدن این بستر با حمايت هاي خارجي از سوي آمريکا، غرب و برخي کشورهاي منطقه تروريست ها در داخل سوريه رشد پيدا کردند.

وي ادامه داد: در شرايط کنوني در سوريه بحث اصلاحات مطرح نيست بلكه بازيگراني همچون قدرت‌هاي فرامنطقه اي، ايالت متحده آمريکا، برخي کشورهاي غربي، رژيم غاصب صهيونيستي و هم پيمانان منطقه‌اي شان براي اهداف خصمانه خود وارد صحنه شدند بنابراين آنچه که امروز در سوريه شاهد آن هستيم مسئله اصلاحات نيست چرا که دولت بشار اسد اعلام کرده بود که آمادگي اصلاحات را دارد و بخش هايي از آن را در گام نخست اجرا كرد.

جلالي افزود: در هيچ جاي دنيا با عمليات تروريستي، رعب و وحشت دموکراسي ايجاد نخواهد شد اگر مدعیان حقوق بشر حقيقتا در داخل سوريه به دنبال برقراری دموکراسي هستند پس جنگ مسلحانه، کشتار مردم بي گناه، و انجام عمليات تروريستي نمي‌تواند در این بین معنا داشته باشد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح کرد: آمريکا و غرب که داعيه‌ي دفاع از حقوق بشر را دارند امروز چگونه پديده تروريسم را در داخل سوريه طراحي و مسير اصلاحات را از طريق کشتار دسته جمعي پيگيري مي‌کنند.

وي ادامه داد: تجربه نشان داده که آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي در هرکجا که ورود پيدا کنند از ابزار تروريسم استفاده کرده و همين امر سبب شده که افکار عمومي پشت سر آنها قرار نگيرند.

جلالي با اشاره به حمايت همه جانبه آمريکا، غرب و برخي کشورهاي منطقه از تروريست‌هاي سوريه تأکيد کرد: بازيگران عرصه جهاني كه در مسئله سوريه نقش دارند با استفاده از رسانه‌ها، جنگ رواني عظيمي را عليه دولت سوريه به راه انداخته اند و پول‌هاي بسيار زيادي براي تقويت تروريست‌ها هزينه كرده‌اند بنابراين با وجود تمامي اين هجمه ها و فشارها بر سوريه، دولت بشار اسد همچنان با ثبات و مستقر است و اين نشانگر تسلط نظام سوريه بر اوضاع داخلي اين کشور است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: آنچه که آمريکا و غرب در مسئله سوريه پيش گرفته اند رفتاري غيرانساني بوده و با هيچ کدام از معيارهاي موجود در جامعه جهاني سازگار نيست چرا که اين مستکبران شعار اصلاحات در سوريه را سر مي‌دهند اما در ذيل آن مردم بي‌گناه را به خاک و خون مي‌کشند.
انتهاي پيام/گ
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار