محمد حسن آصفری گفت : بودجه سال گذشته استان 108 میلیارد تومان و بودجه امسال 158 میلیارد تومان شده است که از نظر ارقامی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما در واقع 57 میلیارد تومان این بودجه به الزامات یعنی مواردی چون سفرهای دولت و شخصیت ها و غیره تعلق گرفته است که این امر سبب شده بودجه امسالنسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، وی با تاکید بر اینکه قرار نیست از اعتبارات تملک دارایی برای الزامات هزینه شود افزود : کاهش آلودگی هوای اراک دارای ردیف بودجه است که امسال برای کاهش آلودگی هوای اراک و محرومیت زدایی شهر خمین تنها 12 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که درصورتی که این تخصیص 100 درصد هم باشد تنها شش میلیارد تومان می شود

آصفری گفت : استان مرکزی استان درآمد هزینه ای است و بالغ بر 700 میلیاردتومان درآمد ناخالص ملی دارد و باید طبق برنامه پنجم توسعه 20 درصد این بودجه جذب استان شود که این مبلغ را هم برای استان در نظر نمی گیرند.

کاهش بودجه نتیجه اهمال دستگاه ها

نماینده مردم اراک، کمیجان یکی از علت های این کاهش بودجه را اهمال دستگاه های استان دانست و گفت : دستگاه ها باید با رایزنی ها با وزاتخانه های مربوطه برای این افزایش بودجه تلاش می کردند که این کار انجام نشده است.

وی از تخصیص 60 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خبر داد و افزود : با رایزنی های انجام شده با وزیر کشاورزی مقرر شده است این اعتبار برای قنواتف آبیاری تحت فشار و بیمه کشاورزان اختصاص یابد.

اختصاص 2 میلیارد تومان برای میدان بسیج

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : همچنین دو میلیارد تومان به پروژه میدان بسیج توسط

وزیر راه تعلق گرفته است تا این پروژه در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تصادفات ورودی شهر سنجان افزود : تقاطع غیر همسطح وردودی سنجان عیلرغم داشتن مصوبه سفر انجام نشده است که مقرر شده است دو میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کند.

آصفری از اختصاص 8 میلیارد تومان به فرودگاه اراک خبر داد و گفت: این مبلغ برای تطویل باند فرودگاه از دو هزار متر به چهار هزارو 500 متر و افزایش عرض آن به شش متر اختصاص یافته است.

وی افزود : فرودگاه اراک در حال حاضر فاقد استاندارد های لازم است و با این تطویل امید است پروازهای مکه، مدینه و کربلا در فرودگاه اراک انجام شود./س

برچسب ها: گلایه ، کاهش ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.