جانشين فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه نشست سراسري رؤساي پليس فتا، گفت: قدرت كشف پليس در فضاي مجازي به 60 درصد رسيده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس‏، سردار "رادان" در حاشيه نشست سراسري روساي پليس فتا در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه 15 ماه از زمان آغاز به كار پليس فتا تا به امروز مي گذرد گفت: خوشبختانه قدرت كشف ما در فضاي مجازي به 60 درصد رسيد؛ اگرچه وقوع جرايم در اين فضا نسبت به گذشته شدت بيشتري پيدا كرده است. وي با اشاره به قدمت 10 ساله و يا بيشتر پليس سايبري كشورهاي كره‏، چين و آمريكا، گفت: برابر بازديدها و بررسي هاي صورت گرفته، كشف جرايم سايبري در اين كشورها در بهترين حالت‏ به 20 درصد مي رسد.
جانشين فرمانده ناجا تصريح كرد: قطعا دشمن از تهديد با جنگ نرم به ايران پشيمان مي شود زيرا افسران جنگ نرم ما همانند دوران جنگ سخت، دشمن را شرمنده مي كنند و حتما دشمن در عرصه جنگ نرم پشيمان مي شود.
سردار رادان افزود: معتقد هستيم فضاي مجازي و سايبري از جمله فضاهايي است كه هميشه تنوع و تازگي دارد و اين شرايط مي تواند تاكتيك هاي خود را به ما تحميل كند.
وي خاطر نشان كرد: با استفاده از جوانان متعهد و متخصص در فضاي مجازي مي توانيم بر اين فضا تسلط پيدا كنيم.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اين كه پليس فتا بايد افق كشف خود را به 80 درصد جرايم اين حوزه برساند گفت: با تسلط 80 درصدي‏، جرايم در حوزه شبكه و فضاي مجازي نسبتا متوقف خواهد شد.
سردار رادان از تجهيز 10 استان كشور به آزمايشگاه شناسايي ادله ديجيتال جرم خبر داد و افزود: در سال جاري 22 استان كشور به اين آزمايشگاه تجهيز مي شوند.
به گفته رادان‏، اين آزمايشگاه در بازيافت ديجيتال جرم، قابليت فراوان و كشفيات بي نظيري داشته است.
جانشين فرمانده ناجا از راه اندازي آزمايشگاه پورتابل تا پايان امسال در بخشي از استان هاي كشور خبر داد.
وي از اعلام آمادگي پليس فتاي ايران به منظور انتقال تجربيات و اطلاعات خود در فضاي مجازي به كشورهاي ديگر خبر داد و گفت: همچنين آمادگي داريم آموزش و تجهيزات مناسب در اين حوزه را در اختيار كشورهاي ديگر قرار دهيم.
برچسب ها: رادان ، آزمایشگاه ، سایبری ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار