سیل 6 میلیارد ریال به جاده های ماکو خسارت زد

خلیل محبت خواه بعد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه ، با اشاره به اینکه جاده بین المللی ماکو- بازرگان در اثر جاری شدن سیل آسیب دید افزود:همچنین تعدادی از ابنیه فنی و آسفالت جاده کشمش تپه به آواجیق به علت آبشستگی تخریب شده است.

وی از اجرای عملیات پاکسازی جاده های شهرستان ماکو از رسوبات و مصالح کوهی خبر داد و یادآور شد: راهداران عملیات بازگشایی را در محور های خاکی 10 روستا انجام می دهند.

وی ادامه داد: عملیات راهداری در محور آسفالته روستاهای بارون- مزرعه و جاده روستای علی کندی در حال اجرا است.

محبت خواه یاد آورشد: 46 کیلومتر راه روستایی در شهرستان ماکو به دنبال وقوع سیل تخریب شده است.

همچنین بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان های پیرانشهر، نقده و اشنویه به جاده ها و ابنیه فنی محورهای جنوب استان خسارت زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی دراین زمینه نیز گفت: وقوع سیل در شهرستان های پیرانشهر، نقده و اشنویه موجب تخریب تاسیسات و زیرساخت های حمل و نقل جاده ای جنوب استان شد.

خلیل محبت خواه افزود: برآورد اولیه خسارت های سیل روز گذشته در دست اقدام است که به زودی اعلام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه راهداران از اولین ساعات وقوع این حادثه غیرمترقبه در محورهای جنوب استان مشغول اجرای عملیات راهداری هستند اعلام کرد: درحال حاضر تردد در تمامی محورهای استان جریان دارد.

از آغاز فصل تابستان تاکنون بارندگی های شدید تگرک و باران و جاری شدن سیل به ابنیه های فنی، راه های ارتباطی روستایی و شهری آذربایجان غربی خسارت وارد آمده است.

شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی یکی از مناطق سیل خیز استان است که در اکثر فصول سال هنگام بروز بلایای طبیعی به خصوص سیلاب و طغیان رودخانه های منطقه، آسیب های جدی به راههای ارتباطی این شهرستان وارد می شود./س

برچسب ها: ماکو ، سیل ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.