ايران، بابرگزاري نمايشگاه قرآن بي ‌نظير‌ترين حركت فرهنگي را در سطح جهان انجام مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در مراسم بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن كريم كه شب گذشته در نمايشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين قريشي، معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، گفت: نمايشگاه قرآن بي‌نظير‌ترين حركت فرهنگي در سطح جهان است كه متولي اين حركت، نظام جمهوري اسلامي ايران است، در گذشته بسياري از علماي قرآن در عرصه ترجمه و تفسير متعلق به ايران بوده و در عرصه جديد هم ايران اسلامي متولي اصلي قرآن در سطح جهان است.

وي ادامه داد:‌امروزه ايران اسلامي، با سرلوحه قرار دادن فرامين قرآني نقش احياگري و بيدارگري را در جهان ايفا مي‌كند.اين نمايشگاه پيامي از جانب ملت براي انجام امر الهي، تفكر و مطالعه است.
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي رياست بخش دانشگاهي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: دانشگاه بايد تمام الگو‌هاي مديريتي، اجرايي و تربيتي را طبق اعمال صالح قرآن كه به صورت نظام‌مند ياد شده، انجام دهد.
وي ادامه داد: متاسفانه امسال موقعيت جغرافيايي بخش نمايشگاهي قابل ديد نيست، اما دوستان مادر اين بخش تلاش خود را دوچندان مي‌كنند و با برنامه‌ريزي نقاط ضعف و قوت را شناسايي و مورد بررسي قرار مي‌دهد، تا خدمت ويژه‌اي به بازديد‌كنندگان ارائه دهند.
تقوي گفت:‌ما بايد برنامه‌هاي بخش دانشگاهي را به سمتي سوق دهيم تا مورد قبول مقام معظم رهبري(مدظله) باشد و همينطور بايد به الگو‌هاي نظام‌مند و جامع، جامه عمل بپوشانيم./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.