نان برکت الهی است به همین دلیل نزد ایرانیان همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک ،از سوی دیگر، این برکت الهی قوت اصلی مردم را تشکیل می‌دهد به‌طوری که سرانه مصرف نان در کشور 320گرم درروز برآورد شده است و به همین دلیل بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن و همچنین انواع ویتامین‌های گروه B، آهن و فیبرغذایی از طریق نان تأمین می‌شود.

از طرف دیگر، بهره‌مندی مردم از تغذیه سالم حق هر شهروند ایرانی است و تمام متولیان امرسلامت باید تلاش کنند تا جامعه انسانی بتوانداز این حق مسلم استفاده بهینه کند. مردم حق دارند وقتی نان را گران می‌خرند،حداقل مطمئن باشند که ماده غذایی کاملا بهداشتی و سالم مصرف می‌کنند.

اما متأسفانه بسیاری از شهروندان از وضعیت نان مصرفی خود اظهار نارضایتی می‌کنند. تماس‌های برخی از شهروندان مختلف کشور نیز حاکی از این است که نان مصرفی که خریداری می‌کنند، مشخصات نان سالم را ندارد.

یکی از بیشترین گلایه‌های مردم از شوری نان است و این درحالی است که نمک بیش‌از اندازه در نان، سلامت مردم به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران را تهدید می‌کند. از آنجا که مردم درکشور ما به‌طور معمول نمک زیاد مصرف می‌کنند،نان پرنمک نیز این مسئله را تشدید می‌کند. اگر میزان نمکی که در نان استفاده می‌شود، دوبرابر حد مطلوبش باشد،تقریبا نزدیک به چهارتاپنج گرم نمک فقط از طریق نان به انسان می‌رسد و این درحالی است که به‌طور معمول هر فرد درروز باید پنج تاشش گرم نمک مصرف کند. از سوی دیگر، مصرف بیش از حد نان برای همه مضر و برای افرادی که از بیماری‌های قلبی،کلیوی افزایش فشار خون و مثانه رنج می‌برند بسیارخطرناک است../س

برچسب ها: نان ، شور ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.