معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : رونق و رواج فروش آثار هنری در كشور تاریخی و متمدنی مانند ایران نیاز به فرهنگسازی و جریان سازی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  حمید شاه آبادی افزود : واقعیت این است كه ایران در زمینه تولید آثار هنری بی نظیر است و جمعیت زیادی از هنرمندان را داریم كه چه از آنان حمایت كنیم و یا نكنیم به آفرینش آثار هنری می پردازند.

وی گفت : آثاراین هنرمندان كه خلاقانه است به تعداد فراوان در گوشه های منازل و یا نگارخانه ها نگهداری می شوند و این درحالیست هر فردی كه وارد ایران می شود با مشاهده چهره شهرها و اماكن عمومی این سوال برایش ایجاد می شود كه كشوری با این قدمت و سابقه تاریخی و با این فرهنگ و تمدن درخشان چرا در مكانهای عمومی آن هیچگونه نمادی از فرهنگ و تمدن این سرزمین مشاهده نمی شوند.

شاه آبادی با اشاره به اینكه جریان فروش آثار هنری فرهنگسازی می خواهد افزود: باید كاری كنیم كه مردم خریدن آثار هنری را به عنوان یك نیاز در زندگی روزمره خودشان بدانند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اینكه علایق مردم ، فرهنگ ، تمدن ، قدمت و سایر موارد مشابه یك سرزمین چه چیزهایی هستند باید در قسمت فعالیتهای هنری و آفرینش آثار ارزشمند هنری كه در نقاط گوناگون یك شهر در معرض دید مردم هستند بیان شوند./س

برچسب ها: اردبیل ، فروش ، آثار ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.