مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور گفت : این شركت هواپیمایی ، بمنظور افزایش پروازها و تامین رفاه هرچه بیشترشهروندان آبادان و خرمشهر ، ایستگاه جدیدی درآبادان مستقرمی كند .

سرتیپ خلبان' سیروس باهری' در جریان سفر و بازدید از آبادان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان گفت: آبادان می تواند پایلوتی برای شركت هواپیمایی ایران ایرتور باشد.بر اساس بررسی های صورت گرفته چنانچه چهار فروند هواپیما را در آبادان مستقر كنیم این مهم به راحتی قابل تحقق است.

وی اضافه كرد:طبق بررسی های انجام شده برای آنكه بتوانیم شهر آبادان را به اقصی نقاط كشور وصل كنیم نیاز است تا یك ایستگاه در این منطقه ایجاد و تعدادی هواپیما را در آن مستقر كنیم.

او افزود: به این ترتیب به طور روزانه از همان ساعات اولیه ی صبح آبادان توسط پروازهای پیش بینی شده به تهران، مشهد و سایر شهرهای مورد تقاضای مردم و حتی كشورهای آسیایی و اروپایی وصل می شود.

وی افزود : طبق بررسی های صورت گرفته چنانچه چهار فروند هواپیما را در آبادان مستقر كنیم این مهم به راحتی قابل تحقق است .

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور گفت: در ساعات مختلف روز هر دو ساعت یك بار ، یك پرواز می تواند شهر آبادان را به اقصی نقاط كشور و جهان همچون تركیه، كشورهای اروپایی، آسیای شرقی، روسیه و كشوهای عربی وصل كند.

باهری با اشاره به وجود برخی امكانات در منطقه از جمله آشیانه های باقی مانده از قبل از جنگ تحمیلی گفت: خوشبختانه امكانات زیادی برای انجام اینكار لازم نیست، باند وجود دارد، همكاری مسوولان استانی و شهرستان هست وهواپیماهایی كه بایستی به اینجا تخصیص داده شود شناسایی شده و زمینه های خرید آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به نیاز 300 میلیارد ریال اعتباربرای خرید این هواپیماها افزود: امید می رود تا هر چه سریعتربودجه ی مورد نیاز از طریق مشاركت بخش دولتی و یا خصوصی تامین گردد.

باهری یادآور شد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در كمتر از دو ماه می توانیم چند فروند هواپیما را در آبادان مستقر كنیم.

وی در ادامه در خصوص هواپیماهای شناخته شده برای خرید تصریح كرد: به دنبال آن هستیم تا هواپیماهایی را كه سال تولید آنها بالای 1995 باشد (به طور عمده ایرباس) را خریداری كنیم هر چند كه ام دی 83 مدل 95 به بالا هم باشد هواپیمایی بسیار مناسب است.

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور همچنین با اشاره به سوله ها و آشیانه های بلا استفاده و مخروبه ی باقی مانده از جنگ تحمیلی در فرودگاه آبادان تاكید كرد: این امكانات برای انجام كار مناسب و قابل مرمت و بهره برداری است ضمن آنكه مسوولان شهری در زمینه ی اعطای زمین در فرودگاه برای ایجاد آشیانه های فنی مهندسی به ما قول مساعد داده اند.

سرتیپ خلبان باهری گفت: در صددیم تا این آشیانه ها به دست توانمند مهندسان ایرانی و به ویژه توسط بچه های آبادان تعمیر و نگهداری شان انجام گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت بالای تقاضا در این منطقه كار را با استفاده از چهار فروند هواپیما آغاز و در ادامه نیز این تعداد هواپیما قابل گسترش و توسعه است .

باهری بازار تقاضا برای استفاده از هواپیما برای انجام سفرهای هوایی در منطقه را بسیار خوب و مطلوب خواند و یادآور شد: مردم شریف آبادان به دلیل فاصله این شهرشتان با سایر مناطق كشور و شرایط جوی علاقمندند تا با هواپیما سفر كنند ضمن آنكه مسوولان و كاركنان نفتی بسیاری به این منطقه سفر می كنند و ما این اطمینان را داریم كه این منطقه ظرفیت لازم را دارد./س
برچسب ها: ایرتور ، ایستگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.