تسريع در خروج نظاميان انگليسي از افغانستان

ديويد کامرون نخست وزير انگليس روز گذشته در سفر غيرمنتظره خود به افغانستان ، از برنامه هاي اين کشور براي خروج بيشتر نيروهاي انگليسي از افغانستان طي سال آينده حمايت کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ انگليس پس از آمريکا بيشترين تعداد نيروها را در افغانستان مستقر کرده است . اين کشور قصد دارد تا ماه دسامبر 500 نفر از نيروهاي خود را از اين کشور خارج کند اما براي خروج ديگر نيروهاي انگليسي جدول زماني تعيين نکرده است . ازسوي ديگر سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) نيز قصد دارد تا پايان سال 2014، مسئوليت کنترل امنيت در افغانستان را به نيروهاي افغان واگذار کند .

کامرون در اين سفر با مقامات انگليسي و افغان در استان هلمند در جنوب افغانستان ديدار کرد . انگليس حدود 9 هزار و 500 نيرو در اين استان مستقر کرده است .

براساس اين گزارش ، نخست وزير انگليس پس از ديدار با سربازان انگليسي در پايگاهي در لشکرگاه مرکز استان هلمند تصريح کرد به عقيده وي روند واگذاري کنترل امنيت از نيروهاي خارجي به نيروهاي محلي به خوبي پيش مي رود.

وي تاييد کرد تصميم درمورد خروج نيروهاي انگليسي در سال دو هزار و سيزده ، تا پايان امسال اعلام خواهد شد .

پيش بيني مي شود انگليس پس از نشست ماه اکتبر شوراي امنيت ملي اين کشور که شامل وزيران ، فرماندهان نظامي و روساي دستگاه امنيتي انگليس است راهبرد خروج خود را از افغانستان تاييد کند .
کامرون در مصاحبه با خبرنگاران گفت : « من نمي خواهم درمورد خروج نيروهاي انگليسي از افغانستان اميد واهي بدهم اما ما امسال شاهد کاهش نيروهاي انگليسي در افغانستان خواهيم بود و اين روند سال آينده نيز ادامه خواهد يافت . »
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار