یکی از احزاب وابسته به اصلاحات با پیاده کردن طرحی قرار است50 حزب فعال و نیمه فعال اصلاح طلب را به میدان انتخابات وارد کند.

در این چند ماه اخیر فعالیت حزب مردم سالاری گسترش بیشتری یافته است و هر روز در رسانه های مختلف کشور اخبار گوناگونی از این حزب اصلاح طلب به گوش می رسد.
یکی از مهمترین اخباری که چند روز پیش از این حزب منتشر شد ؛ تغییر نام این حزب از مردم سالاری به جبهه اصلاحات می باشد.
تغییر نام این حزب در راستای یک پارچه سازی احزاب اصلاح طلب رخ داده است و حتی با اعلام اینکه خود مردم سالاری نیز یک حزب از زیر مجموعه جبهه اصلاحات می باشد؛ زمینه سازی برای هماهنگی بیشتر انتخابات ریاست جمهوری زمینه به اجرا در می آید.
گرچه بعضی از اصلاح طلبان فعال در عرصه سیاسی با این طرح مخالفت کرده اند امابیان طرح با اسم "طرح مناسک" به دنبال ایجاد نهاد رهبری اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از یکه تازی برخی احزاب در درون جریان اصلاحات است.
در طرح مناسک اصلاح طلب برای اجماع بر روی کاندیدای اصلاحات دو طرح پیشنهاد شده که در طرح اول تمامی احزاب در هر 31 استان چند نفر را انتخاب می کنند تا آن افراد با گردهمایی کاندیدایی را معرفی می کنند.
در طرح دوم پیشنهاد شده است با توجه به حضور 50 حزب فعال و نیمه فعال اصلاح طلب در سراسر کشور ؛ هر کدام با معرفی کردن 10 نفر گردهمایی را صورت دهند و کاندیداهای مطرح اصلاح طلب به رای گذاشته شوند تا کاندیدای اصلی معرفی شود.
اما نکته ای که شاید قابل توجه باشد ارائه این پیشنهادات و تغییرات از سوی حزب مطبوع کواکبیان می باشد.
کواکبیان که از راه یافتن به مجلس نهم باز مانده است ؛ این روز تمام تلاش خود را برای جمع کردن اصلاح طلبان زیر یک چتر واحد به اسم جبهه اصلاحات به کار گرفته است تا بدین وسیله بتواند جریان اصلاحات را بار دیگر در کشور به قدرت برساند و به نوعی از مرگ تدریجی این جریاین سیاسی نجات دهد.
با این حال افزایش فعالیت های سیاسی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و اعضای شورای مرکزی این حزب و همچنین فعالیت رسانه ای افزایش یافته این حزب ؛شائبه کاندیداتوری کواکبیان را در ذهن به وجود می آورد.
این شائبه زمانی قوت می یابد که هر هفته خبر هایی از سفرهای استانی کواکبیان به شهر ها و استان های سراسر کشور و دیدار وی با فعالان اصلاح طلب به گوش می رسد و این اقدام وی نیز بدون وقفه در حال انجام است.
گرچه عده ای معتقدند این سفر های استانی کواکبیان برای تقویت جبهه اصلاحات می باشد اما به نظر می رسد کواکبیان از هم اکنون زمینه ساز حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را به وجود می آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.