كاروان ورزشي ايران با 54 نفر در المپيك 2012 حضور پيدا مي كنند اما گويي عادت كرديم كه در ديدارهاي حساس و سرنوشت ساز همواره ژيمناستيك غايب ميدان باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، ژيمناستيك مانند بسياري از ورزش هاي المپيك ريشه در پيكار و ستيز دارد.

يونان، بين النهرين و مصر در دوران قديم هدفشان از تمرينات متداول در ژيمناستيك استفاده از آن در جنگ و مبارزه بود، در چين باستان نيز ژيمناستيك را به صورت گروهي اجرا مي كردند سنتي كه امروزه نيز ادامه دارد.
ژيمناستيك يك ورزش فعال و پرجنب و جوش است كه سابقه آن به 2000 سال قبل برمي گردد.

شروع رسمي ورزش ژيمناستيك

اولين فدراسيون ورزش هاي بين المللي در سال 1881 فدراسيون ژيمناستيك بود (FIG) كه پيشگام در برگزاري رقابت هاي بين المللي است.

در سال 1894 كميته بين المللي المپيك در پاريس به وجود آمد و در اولين دوره بازي هاي المپيك نوين در آتن به سال 1896 ژيمناستيك بازگشت مناسبي را داشت.

المپيكي ها يكي پس از ديگري گذشتند و در هر يك از اين عرصه ها پيشرفتي را در ژيمناستيك جهاني شاهد بوده ايم اما در مورد اين رشته ورزشي و در مورد ايران نه!
همواره قول و قرارهاي مسئولان فدراسيون مبني بر حضور در بازي هاي المپيك به چشم مي خورد اما چشم ما به حضور ژيمناست هاي ايراني در المپيك خشك شد.

وعده ها هيچگاه تمامي ندارند

جعفر درويش زاده پس از گذشت نزديك به 2 سال در سمت سرپرستي فدراسيون ژيمناستيك با حداكثر آرا رياست فدراسيون را عهده دار شد و باز هم وعده المپيكي شدن تا سال 2016 را داد، البته اين قوي وي به غير از حضور موفق در بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي است.

بجاست اگر بگوييم ملي پوشان ايران در مسابقات جهاني بلژيك با وجود اردوي كوتاه مدت به فينال دار حلقه هم رسيدند و تيم ملي 6 نفره ايروبيك ژيمناستيك در بلغارستان هفتم شد و جواز حضور در مسابقات world game را كسب كرد.

در كنار اين وعده و وعيدها، شرط و شروط هايي هم وجود دارد و مشخص است كه اين شرط جز حمايت مالي از فدراسيون نيست و اين در حالي است كه هادي خناري نژاد معتقد است اگر به مسابقات كسب سهميه المپيك مي رفت الان كاروان ايران به جاي 54 نفر با 55 نفر عازم لندن مي شد.

در حالي كه ژيمناستيك ايران همواره غايب المپيك ها بوده اگر يك نفر براي اولين بار در اين رقابت ها حضور مي يافت و حتي مدالي هم نمي گرفت مي توانست بهترين تجربه را با خود به ارمغان بياورد كه خود غنيمتي بزرگ است اما افسوس كه ورزش ما در همان مرحله  اول مانده است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار