رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بيش از 120 چشمه آب معدني در آذربايجان شرقی وجود دارد، چشمه الله حق،آب رس، تاپ تاپان، ورجوی، گشایش، چشمه های سراب و صوفیان و به ویژه چشمه آب معدنی كندوان را از شناخته ترین چشمه های استان دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارا ن تبریز، تراب محمدی   در نخستین نشست هم اندیشی با  مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص گردشگران  خارجی ورودی به استان افزود:  گرمای تابستان مانع استفاده از خواص درمانی چشمه های آب گرم استان نیست و در تمام فصول سال می توان از وجود این چشمه ها لذت برد.

تراب محمدی: استفاده از چشمه های آب گرم در فصول سرد سال گردشگران بسیاری را راهی استان می کند.

محمدی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای چشمه های آب گرم متعددي در نقاط مختلف استان است، بر خواص درمانی چشمه های موجود و امكان استفاده از آنها در تمام فصول سال تأکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به پراكندگي محل اين چشمه هاي آب گرم در سطح استان و قرارگيري اكثر چشمه هاي معدني در دامان طبيعت و وجود اراضي ملي و طبيعي فراوان در اين مناطق، استفاده از خواص درمانی و طبیعت را به صورت همزمان از جمله دلایل استقبال از چشمه ها دانست.

محمدی اعلام کرد: تا كنون دو مجتمع آب درماني مدرن در شهرستان هاي كليبر و بستان آباد ايجاد شده كه علاوه بر استفاده هاي درماني، در ايجاد تنوع براي علاقه مندان طبيعت نيز موثر هستند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.