عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از ارسال نامه‌ رسمي دستگاه ديپلماسي كشورمان به سازمان حمايت از حقوق بشر در اعتراض به كشتار مردم ميانمار خبر داد.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به نسل‌كشي مسلمان در ميانمار بوسيله بوداييان افراطي گفت: استكبار جهاني تحت حاكميت صهيونيسم و آمريكا با توجه به ضربات مهلكي كه از بيداري اسلامي در منطقه خورده است در تلاش است تا افكار عمومي مسلمانان جهان را به سمت كشتار ميانمار منحرف كند.

وي در ادامه تصريح كرد: كشتار مردم بيگناه ميانمار با گسترش موج بيداري اسلامي بي‌رابطه نيست اما مسلمانان جهان آگاهتر از آنند كه در برابر حيله استكبار جهاني غيرمنطقي و ناكارآمد عمل كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس سكوت برنده جايزه نوبل اين كشور را تعجب‌برانگيز ندانست و اظهار داشت:‌ اين گونه افراد به منافع استكبار و صهيونيسم نگاه مستقيم دارند و تنها نقطه اشتراك آنان با يكديگر منافع رژيم صهيونيستي است و كشتار مردم مظلوم مسلمان و غير مسلمان براي آنها اهميتي نخواهد داشت.

كوثري همچنين تصريح كرد: قطعا دستگاه ديپلماسي كشورمان مراتب اعتراض خود را طي نامه‌اي رسمي به مراجع ذيصلاح و سازمان حقوق بين‌الملل ارسال مي‌كند و بهارستان نيز طي بيانيه‌اي در روز يكشنبه آينده اين عمل غيرانساني را محكوم و پيگيري خواهد كرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: سازمان كنفرانس اسلامي و كشورهاي اسلامي وظيفه دارند از طريق سازمان ملل و سازمان حقوق بشر رسما مسئله را پيگيري و عامل يا عاملين اصلي را به سزاي عمل‌شان برسانند.

"انتهاي پيام"/س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار