ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان رزوه استان اصفهان از جمله ایستگاه های فعال در زمینه ی بررسی خصوصیات کمی و کیفی و سازگاری کلون های سیب زمینی در کشور است.

 مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: در بین ایستگاه های تحقیقاتی موجود در كشور، ایستگاه تحقیقات كشاورزی 'رزوه' اصفهان از جمله ایستگاه های فعال در زمینه ' بررسی خصوصیات كمی، كیفی و سازگاری كلون‌های سیب‌زمینی در مناطق كشت بهاره و تولید گیاهچه‌های عاری از ویروس' است.

بهروز انصاری پور افزود: یكی از موفقیت های اخیر در زمینه معرفی ارقام سیب زمینی، معرفی رقم 'خاوران' است كه مناسب كشت بهاره مناطق سردسیر است.

به گفته وی با توجه به اینكه تاكنون رقم اصلاح شده با نام داخلی در كشور وجود نداشته است، معرفی رقم خاوران كه حاصل كار چندین استان كشور، از جمله اصفهان است جزو فعالیت های شاخص در زمینه معرفی ارقام اصلاح شده در كشور محسوب می شود.

مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی خاطر نشان كرد: استان اصفهان با مساحتی حدود ده و نیم میلیون هكتار و ظرفیت تولید كشاورزی با سطح زیر كشت آبی سالیانه بیش از 262 هزار هكتار، دیم سالیانه بیش از30 هزار هكتار و بیش از 58 هزار هكتار باغ یكی از مهمترین قطب های كشاورزی در كشور محسوب می شود.

به گفته انصاری پور با توجه به محدودیت های خاك و آب در بسیاری از مناطق استان، بهره برداران اصفهانی توانسته اند برای بسیاری از محصولات كشاورزی و دامی، بالاترین و بهترین میزان تولید از نظر كمی و كیفی در واحد سطح را در كشور بدست آورند.

وی تاكید كرد: تحقیقات به عنوان مهمترین عامل پیشرفت و توسعه با شناخت محدودیت ها و تلاش برای رفع آن ها متناسب با شرایط و امكانات موجود سهم موثر و بسزایی را در تولیدات كشاورزی و دامی استان ایفا كرده است.

گفتنی است:این مركز دارای 13 بخش تحقیقاتی است كه در تمام زمینه‌های كشاورزی فعالیت پژوهشی دارند و دارای 16 ایستگاه تحقیقاتی است كه بعضی از آنها در كشور منحصر به فرد است./س

برچسب ها: اصفهان ، سبی ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.