رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس مجلس گفت: حال که انتخابات در ایران به سوی الکترونیکی شدن پیش می‌رود باید نواقص موجود در آن نیز برطرف شود .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون انتخابات ایران از مراحل نخست تا انتها دارای نواقصی است و اینجانب در دوره های قبلی مجلس نامه‌هایی به رئیس مجلس نوشتم و خواستار تغییر قانون انتخابات از وضعیت کنونی شدم زیرا با این قانون در هر دوره چند هزار نفر کاندید می‌شوند که حتی شرایط اولیه را نیز ندارند.

وی با تاکید بر ارتقای قانون انتخابات ایران پس از 33 سال گفت: جای این سئوال است که آیا مجلس می‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد یا خیر، زیرا نمایندگان هر حوزه انتخابیه می‌توانند در مورد مسائل عمومی کشور نظر بدهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه پژوهشگاه مجلس خبرگان یا شورای نگهبان می‌توانند در این خصوص کمک کنند، گفت: حال که انتخابات در ایران به سوی الکترونیکی شدن پیش می‌رود باید نواقص موجود در آن نیز برطرف شود و در این میان نباید نظرات شخصی دخیل باشند.

وی افزود: یکی از کارهای خوب و ماندگاری که مجلس نهم می‌تواند انجام دهد اصلاح قانون انتخابات است زیرا نواقصی در آن وجود دارد و اصلاحات صورت گرفته نیز یکپارچه نبوده‌اند./س

برچسب ها: قم ، یزدی ، اصلاح ، قانون ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.