رييس قوه مجريه با حساس خواندن کار توليد برنامه براي کودکان و لزوم رعايت و درک فضاي ذهني کودکان در توليد آثار گفت: راه اندازي شبكه پويانمايي به منزله پايان ماموريت ما براي كودكان و نوجوانان نيست، اين شبكه بايد نياز كودكان كشورمان را پاسخگو باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نفل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه دولت در مراسم افتتاح رسمي شبكه‌هاي پويانمايي و ورزش با بيان اينكه رسانه مي‌تواند به خوبي بخش مهمي از نيازهاي انسان را تامين كند ، گفت : هر چقدر انسان بزرگتر مي‌شود نيازمند اطلاعات و نشاط و ارتباطات بيشتر مي‌شود و امروز رسانه پاسخگوي اين نيازها بوده و زندگي بدون رسانه بي معناست.

وي در ادامه با بيان اينكه اوقات فراغت موضوعي بي‌معنا است، افزود: ساعاتي كه كودك مقابل رسانه مي‌نشيند جزء ساعات زنده و پوياي آن كودك است نه ساعت فراغت به اين معنا كه در آن سازندگي و رشد و كمال وجود ندارد.

احمدي‌نژاد همچنين تصريح كرد: انسان هم نيازمند تفريح و استراحت است و هم به نشاط و يادگيري و آموزش نياز دارد و امروز رسانه به خوبي بخش عمده اي از اين نياز را پاسخگو است.

رييس جمهور راه اندازي شبكه جديد پويانمايي را مهم و با ارزش برشمرد و گفت :‌ راه اندازي شبكه پويانمايي به منزله پايان ماموريت ما براي كودكان و نوجوانان نيست، اين شبكه بايد نياز كودكان كشورمان را پاسخگو باشد.

رييس جمهور ورزش را اوج نشاط، رقابت سالم و عامل ايجاد انديشه هاي فعال دانست و گفت: همانطور که ورزش نياز امروز افراد است و بدون آن نمي توان زندگي سالمي داشت پويانمايي نيز به علت اينکه با روح و جان کودکان همراه مي شود اهميت بسزايي دارد.

احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد كه همه كساني كه در عرصه رسانه سعي دارند با عشق و محبت و آرمانخواهي روح كودكان اين سرزمين را بنوازند و با عشق و هنر خود آنها را با پاكي آشنا كنند بتوانيد اين بخش ها را به خوبي مديريت كرده و پيش ببرند .

رييس جمهور گفت: ايران از لحاظ ذخيره فرهنگي بسيار غني است و معتقدم اين يك شبكه اگر بخواهد مباحث تاريخي كشورمان را به تصوير بكشد و براي كودك و بزرگ جاذبه داشته باشد حداقل براي چندين سال كافي است .

وي با بيان اينكه امروز انسان ها به يك اطلاع و يك فعل قانع نيستند ، خاطر نشان كرد : تنوع‌طلبي، زياده طلبي و زياده خواهي جزء فطرت انسان است و باعث رشد انسان مي شود .

رييس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي بالاي تاريخي و فرهنگي ايران در ابعاد مختلف افزود: بسياري از منابع ادبي ايران از جمله شاهنامه و امثال‌الحکم سرشار از حکايتها و پندهاي حکمت آموز است که پاسخگو و منبع بزرگي براي توليد آثار پويانمايي است.

وي با بيان اينکه جهان معاصر نقطه توقف نيست، گفت: هرچه به جلو مي رويم تکامل جديد و افکار جديد بروز مي کند و رسانه هايمان بايد بتواند پاسخگوي اين نيازها باشند و وجود جوانان با استعداد در دانشگاهها مي تواند نقطه اتکاي رسانه ملي باشد.

احمدي نژاد با تقدير از تلاش‌هاي رييس و کارکنان رسانه ملي در توليد آثار فاخر و راه اندازي شبکه‌هاي مختلف افزود: بسياري از توليدات كشورمان قابل عرضه به ساير کشورهاست که بايد به آن توجه جدي کرد.

وي با حساس خواندن کار توليد برنامه براي کودکان و لزوم رعايت و درک فضاي ذهني کودکان در توليد آثار اضافه کرد: در اين مسير بايد به سلايق مختلف توجه کرد و از ديدگاهها و نظرات مردم نيز بهره گرفت.

رييس جمهور همچنين با اعلام آمادگي دولت براي حمايت از فعاليت هاي رسانه ملي در راه اندازي شبکه هاي مختلف، راه اندازي شبکه ورزش را در آستانه المپيک بسيار به موقع دانست.
"انتهاي پيام"/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار