سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري كه خود سابقه ي حضور در 2 المپيك 1990 پكن و 1992 بارسلون را داشته اين بار در سمت رياست فدراسيون 3 نماينده كشورمان را راهي المپيك 2012 مي كند.

خسرو قمري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در ماده جاده دوچرخه سواران ما در سطح آسيا حرف اول را مي زنند.

وي گفت: مسابقات آسيايي و المپيك هر دو از نوع رقابت هاي سخت و سنگين مي باشند كه 3 نماينده كشورمان در اين مسابقات و تورهاي داخلي و خارجي توانسته اند جايگاه خوبي بدست بياورند.

قمري در مورد نحوي انتخاب نفرات المپيكي اظهار داشت: در مدتي 3و2 ماه مانده به المپيك به سمت رياست فدراسيون در آمدم ونفراتي غير از اين 3 نماينده المپيكي انتخاب شده بودند و اعتقاد من براين بود كه بايدفرصتي به نفرات ذخيره هم داده شود تا بتوانند در كنار نفرات اصلي به رقابت بپردازند و از بين آنها بهترين ها براي حضور در المپيك معرفي شوند.

وي در ادامه گفت: مسابقه اي در غالب قهرماني كشور برگزار كرد يم و از نفرات اصلي و ذخيره خواستيم تا همه ي توان خود را براي اين رقابت بگذارند و نتيجه خوبي بدست آورند تا بتوانيم نمايندگان شايسته اي در مسابقات المپيك 2012 داشته باشيم.

رييس فدراسيون دوچرخه سواري خاطر نشان كرد: سهرابي و زرگري 2 نماينده كشورمان كه جزو نفرات خوب دوچرخه سواري هستند اين امتياز را نسبت به ساير ركابزنان داشته اند كه در تيم هاي مطرح خارجي پا نزنند و از اين ميادين به عنوان اردو تداركاتي كسب تجربه كنند.

وي بيان كرد:‌ در چند سال گذشته توانستيم جايگاه خوبي در آسيا بدست آوريم.

وي در خصوص ماده پيست و شرايط حال حاضر گفت: ماده پيست رشته اي تخصصي است و تفاوت برنده و بازنده در صدم هاي ثانيه است و در حال حاضر ما پيست چوبي در اختيار نداريم و اين مسئله تا حدودي باعث افت ركابزنان ما در اين ماده مي شود.

قمري از افتخارات كسب شده اخير دوچرخه سواران به قهرماني تيم پتروشيمي و كسب پيراهن طلايي اشاره كرد.

قمري ادامه داد: بهترين هاي جهان در حال حاضر براي حضور در المپيك انتخاب شده اند و شرايط نسبت به دوره هاي قبل المپيك فرق كرده است چرا كه تمامي مسئولان برنامه ريزي مناسبي داشته اند و نفرات خود را از آماتوري در آورده اند و به سري حرفه اي شدن سوق داده اند و ما هم اميدواريم با بهبود شرايط و ايحاد فضاهاي مناسب تر جايگاه ايران را در آسيا و جهان بالا ببريم و به تثبيت برسانيم.

وي در انتها در رابطه با انتخاب مربي گفت: بايد اعتراف كنيم از لحاظ علم دوچرخه سواري عقب هستيم و نتوانستيم در كلاس هاي مربيگري درجات مختلف طرح درس هاي بيان شده را مطابق علم روز پيش ببريم.

با اين حال اميد داريم كه در المپيك بتوانيم 3 مربي سطح بالا در رشته پيست را به خدمت بگيريم، يک مربي براي بانوان و 2 مربي براي آقايان در مواد پيست و جاده.

هدف از انتخاب بهترين مربي براي ما اين است كه بتوانيم فضاي مناسبي را مهيا كنيم كه در 2 سال آينده كه بازيهاي آسيايي كره است موفق باشيم./مح

برچسب ها: قمری ، آسیا ، دوچرخه سواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار