فرماندار اردبیل گفت: تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) زمینه اشتغال حدود 17 هزار نفر در اردبیل در چارچوب اهداف اقتصادی و از محل هدف‌گذاری‌های اعتبارات زود‌بازده را محقق كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل یوسف اكبری امروز در مراسم افتتاح مرحله استانی مسابقات ملی مهارت اردبیل ، اختصاص تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) به مهارت آموختگان مراكز آموزش فنی و حرفه ای را گامی بلند برای كاهش نرخ بیكاری دانست.

وی اشتغال را مهم ترین دغدغه نظام و مسوولان دانست و بر گستردگی فعالیت صندوق مهر در این راستا تأكید كرد.

اكبری در ادامه به ضرورت ارتقای نظام مهارت‌آموزی و احیای تفكر استاد شاگردی در بحث اشتغال اشاره كرد و افزود: رونق‌بخشی به مشاغل خانگی و حمایت از اشتغال می‌تواند در بستر‌سازی زمینه‌های توسعه و در قالب موضوعات مختلف اعم از گردشگری ، صنایع تبدیلی ، توسعه كشاورزی ، مهارت‌های قالیبافی ، صنایع دستی ، گیاهان دارویی و تحقق اهداف توسعه بخش كشاورزی موثر شود.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل نیز در این آیین به برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی ، استانی و كشوری اشاره كرده و گفت: برگزیدگان مرحله كشوری به مسابقات جهانی آلمان اعزام می شوند.

كلام الله صفری ارتقای مهارت های مورد نیاز افراد جامعه موجب ارتقای كیفیت محصولات داخلی شده و این موجب افزایش تمایل مصرف كنندگان برای خرید كالای تولید داخل و رشد اقتصادی و حمایت از تولید ملی می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، تسهیلات ، صندوق ، مهر ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.