اعضاي حزب النهضة تونس، طي بيانيه‌اي در نهمين نشست عمومي خود اعلام كردند؛ هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در اين كشور جرم شناخته مي‌شود و همچنين بر ضرورت تحريم رابطه با اين رژيم تاكيد كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاخبار؛ عبدالطيف مكس رئيس اين گشت با اعلام اين بيانيه افزود: به نظر ما روابط با رژيم صهيونيستي جرم شناخته مي‌شود و هرگونه ايجاد رابطه با اين رژيم خيانت به قضيه فلسطين است.
 
وي افزود: قضيه فلسطين و بازگشت اراضي اشغالي به مردم اين كشور، همچنان مسئله‌اي اساسي در سياست خارجي ما بشمار مي‌رود و ما از دولت آينده مي‌خواهيم، هرگونه ارتباط با مقامات اسرائيل را تحريم كنند.
 
در همين حال، نمايندگان پارلمان تونس از گنجاندن بندي به عنوان جرم شناخته شدن عادي سازي روابط با اسرائيل، سخن گفتند كه با موافقت اكثريت اعضاي حزب النهضة و نمايندگان پارلمان روبرو شد و بر تصويب آن به توافق رسيدند.
 
در خبر ديگري از تونس، اعضاي حزب النهضة، نظام پارلماني بر پايه قوانين اسلامي را بهترين گزينه براي آينده تونس و هماهنگ با خواست مردم دانستند و از شوراي موسسان ملي اين كشور خواستند كه به تصويب اين نظام اقدام كرده و آزادي و همزيستي مسالمت آميز را براي اقشار مختلف تونس به ارمغان بياورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار