رییس اچ اس یی ( واحد ایمنی )شركت ملی حفاری ایران از برگزاری یازدهمین مانور سطح یك مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در موقعیت دستگاه حفاری خشكی 46 فتح خبر داد.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ 'ناصر حمیداوی' اظهار داشت : با توجه به این كه صنعت حفاری از صنایع پرخطر در جهان محسوب می شود، براساس دستورعمل های اچ اس یی آموزش های ایمنی كاركنان عملیاتی این صنعت در اولویت كاری این بخش تعریف شده است.

وی گفت: چهار حادثه پرخطر شامل فوران چاه های نفت و گاز، آتش سوزی، نشت گازهای سمی مانند هیدروژن سولفید و حوادث انسانی برای صنعت حفاری تعریف شده است.

حمیداوی افزود: درگام نخست، بحث كنترل فوران چاه های نفت و گاز و مهار آتش دراین گونه حوادث مورد بررسی قرار گرفته و آموزش كاركنان دستگاه های حفاری از طریق برگزاری مانور (تمرین) می تواند در كاهش حوادث انسانی، زیست محیطی و تجهیزات بسیار اثرگذار باشد.

رییس اچ اس یی ( ایمنی ) شركت ملی حفاری ایران اظهار كرد: كاهش نگرانی كاركنان عملیاتی دستگاه ها هنگام وقوع حوادث و تفكیك وظایف هر یك از آنان برای شتاب بخشیدن به مهار فوران با به كار گیری دستورات و مقررات ایمنی از دستاوردهای این گونه تمرین ها به شمار می آید.

وی با اشاره به این كه روی هر دستگاه حفاری نزدیك به 80 نفر مشغول كار هستند، گفت: در این مانورها برای هر یك از افراد با توجه به سمت آنان، وظایفی تعریف شده تا در مواقع بروز حوادث احتمالی در چاه های نفتی و گازی هركس بنا به مسوولیت خود عمل كند.

حمیداوی افزود: انجام این تمرین ها روی تمام دستگاه های حفاری خشكی و دریایی شركت برنامه ریزی شده و پس از آن در كارگاه ها نیز به تناسب انجام خواهد شد.

رییس اچ اس یی شركت ملی حفاری ایران با بیان اینكه در اجرای این مانورها علاوه بركاركنان دستگاه، نیروهای امدادی نیز حضور دارند، اظهار كرد: دستگاه حفاری 46 فتح هم اكنون در 45 كیلومتری اهواز در حال حفاری یك حلقه چاه نفت است./س
برچسب ها: مانور ، پدافند ، غیر عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.